Առարկաների թեմաներն իրար հետ կկապվեն, ուսուցիչները կխրախուսվեն, աշակերտների բացակայությունները կվերահսկվեն. փոխնախարար

25.06.2020 22:27
940

Որո՞նք են հանրակրթության ոլորտում ամենակարեւոր խնդիրներն ըստ ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի եւ սպորտի նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանի եւ ի՞նչ լուծման եղանակներ է նա առաջարկում։ Փոխնախարարը հունիսի 25-ին հրավիրված առցանց քննարկման ընթացքում տվել է այս հարցերի պատասխանները։ Երեւանի Նիկոլ Աղբալյանի անվան դպրոցի դասվար Եվգենյա Մինասյանն էլ բարձրաձայնել ուսուցիչներին մտահոգող խնդիրները։

Առարկայական ծրագրերը, դասագրքերը կփոխվեն

Փոխնախարարը պայմանական հերթականությամբ խոսեց խնդիրների մասին, որոնք լուծման ճանապարհին են։ Առաջինը հանրակրթության բովանդակությանն է առնչվում։ Այսօր իրավական ակտերի նախագծերի հրապարակման միասնական կայքում (e-draft.am) տեղադրված է Հանրակրթության պետական չափորոշչի նախագիծը։ Առաջիկայում այս թեմայով ուսուցիչների հետ քննարկումներ կլինեն, իհարկե՝ հեռավար։

Առարկայական ծրագրերի վերաբերյալ փոփոխությունների նախագծերը եւս շուտով կդրվեն հանրային քննարկման։

Առաջարկվող փոփոխությամբ՝ առարկաների թեմաներն իրար պետք է համապատասխանեն։ Եթե հայոց պատմությունից ուսումնասիրվում է որեւէ ժամանակաշրջան, մեկ այլ առարկայի դասերին պետք է անցնեն նույն շրջանի արվեստի ու գրականության մասին։

Գործընթաց է իրականացվում նաեւ գնահատման համակարգի հետ կապված։

Պակաս կարեւոր չէ սովորելու միջավայրի ձեւավորումը։ Նախատեսվում է, որ աշակերտները, սպորտի կամ որեւէ արվեստի բնագավառի դասերին հաճախելով, կրեդիտներ հավաքեն եւ դրանք ավագ դպրոց ներկայացնեն, հետագայում՝ բուհ։

Ինչ վերաբերում է դասագրքերին, փոխնախարարն ընդգծեց․ «Դրանք ամբողջությամբ պետք է փոխվեն»։

Քննարկման ընթացքում վարողի կողմից հնչեց լրագրողների կողմից նախապես ուղղարկված հարցերի մի մասը։

Ի պատասխան հարցերից մեկի՝ Անդրեասյանը նշեց, որ դեռեւս նախորդ տարվանից ձեւավորված են առարկայական խմբեր, որտեղ կան գործող ուսուցիչներ, նրանք մասնակցում են համապատասխան նախագծերի մշակմանը։ Տեսականորեն ցանկացող ուսուցիչները 100 %-ով կարող են մասնակցել․ փաստաթղթերը բաց դրված են։

Ուսուցիչները կխրախուսվեն

Անդրեասյանի խոսքով՝ ոչ մի բովանդակային փոփոխություն չի կարող լինել առանց ուսուցիչների․նախատեսվում են ներդնել խրախուսման նոր մեխանիզմներ։

Դրանցից մեկն էլ կամավոր ատեստավորումն է, որն առաջիկայում կդրվի քննարկման։

Այն հնարավորություն կտա ունենալ աշխատավարձի բարձրացում, խրախուսել մասնագիտական զարգացմանը։

Ատեստավորման հետ կապված մանրամասնություններ չհնչեցին, թեեւ մի շարք ուսուցիչներ մեկնաբանություններ էին գրում՝ ցանկանալով ավելին իմանալ։ Փոխնախարարի պարզաբանմամբ՝ ժամանակը սուղ է, ինչ էլ ասի, ավելի շատ հարցեր կառաջացնի։ Նա առաջարկեց շաբաթ օրը միանալ ուսուցչական-հանրակրթական համաժողովին՝ Edcamp-ին, եւ լսել քննարկումը։

Փոխարենն անդարադարձավ մյուս մտահոգող հարցին՝ հանրակրթության կառավարմանը, որը նախատեսվում է փոփոխել․այս մասին մի շարք նախագծեր արդեն e-draft.am-ում են։

Տնօրենի ընտրության հարցում կարեւորվելու է ծնողական, մանկավարժական համայնքների դերը, գործընթացն առավել բովանդակային է դառնալու։ Դպրոցական խորհուրդները վերարժեւորվելու են։ Այսինքն՝ չեն ծառայելու միայն տնօրենի ընտրությանը, ինչպես այսօր, մինչդեռ կարեւոր լիազորություններ ունեն՝ ինչպես ռազմավարությունը, ֆինանսավորումը եւ այլն:Դպրոցական խորհուրդները խոշորացվելու են։


Նոր կարգ պարտադիր կրթությունից դուրս մնացածների համար

Այս պահին e-draft.am-ում հասանելի է պարտադիր կրթությունից դուրս մնացած երեխաների հայտնաբերման, հաշվառման եւ ուղղորդման կարգի մասին նախագիծը։

Այն թույլ կտա հասկանալ՝ ի՞նչ իրավիճակ է առկա ի սկզբանե կրթությունից դուրս մնացածների դեպքում, նաեւ նրանց, որ ընթացքում են դուրս մնում։

Օրինակ՝ ստեղծված համակարգի միջոցով հնարավորություն կստեղծվի հետեւել այն դեպքերին, երբ դպրոցականը մի քանի օր չի գնացել կրթական հաստատություն։ Այդ ժամանակ համացանցային ծրագրով տեղամասային պոլիկլինիկային հայտ է գնալու եւ արդեն իրենք պիտի տեղեկացնեն՝ արդյո՞ք աշակերտը դիմել է հաստատություն, ունի՞ որեւէ առողջական խնդիր։ Այսպիսով՝ կվերահսկվեն նաեւ երեխաների առողջության վերաբերյալ խնդիրները։ Օրերով բացակայող երեխայի տուն կլինի այց սոցիալական աշխատողի կողմից՝ հասկանալու՝ ի՞նչ խնդիրներ կան եւ ի՞նչ աջակցություն է անհրաժեշտ։

Արդեն փորձարկում անցած հեռավար կրթությունը եւս կկիրառվի: Այն նախարարի տեղակալի կարծիքով՝ շատ դեպքերում դառնում է ուսուցման լավագույն ձեւ։ Օրինակ՝ բոլոր այն ընտանիքների երեխաները, որոնք այլ երկրում են բնակվում եւ ցանկանում են վերադառնալ հայրենիք, կկարողանան մինչ վերադառնալն ընդգրկվել հեռավար ուսուցման ծրագրերում։

Այն կարող է գործել հայաստանյան կրթությանը առնչվել ցանկացող սփյուռքահայերի համար։

Հեղինակության բարձրացումը ուսուցիչներին մտահոգող հարցերից է

Նիկոլ Աղբալյանի անվան դպրոցի ուսուցիչ Եվգենյա Մինասյանն ընթացքում մատնանշեց մի քանի խնդիրներ։ Հիմնական մտահոգություններից էր 6 տարեկան եւ փոքր երեխաների դպրոց հաճախելու հարցը։ Աշակերտն այդ տարիքում նստել, դաս անել հաճախ չի ցանկանում։ Նրանց համար համապատասխան պայմաններ է պետք ապահովել։ Ճիշտ կլինի՝ ընդհանրապես դպրոց հաճախեն 7 տարեկանը լրանալուն պես։

Դասվարի խոսքով՝ 12-ամյա կրթությունը սխալ է, պետք է այն փոխել՝ սկսելով տարրական դպրոցից՝ այն 4-ի փոխարեն 3 տարի դարձնելով։

Ծրագրերը եւս խնդիր են՝ սկզբում շատ թեթեւ, հետո միանգամից բարդացող, ամբողջ բեռն էլ ընկած է ուսուցչի ուսերին։ Եթե հաշվենք, որ դրույքաչափն էլ շատ է, դժվար է լավ արդյունք տալը։ Չափորոշիչներն էլ հստակ ամրագրված չեն: Ուսուցիչները պետք է հստակ իմանան՝ պետությունն իրենցից ինչ է ակնկալում։

Այստեղ է, որ նորից հնչեցվում է ուսուցիչների հեղինակության բարձրացման հարցը։ Ըստ Մինասյանի՝ այս մասնագիտության տեր մարդիկ ամենամեծ հեղինակությունը պետք է ունենան նաեւ պետության մոտ։

Հնչած մտահոգությունները հիմնականում կիսում էր փոխնախարարը, նշում, որ խնդիրների կարգավորման համար այժմ աշխատանքեր են տանում։ Ինչ վերաբերում է հեղինակությանը, կարծում է՝ հենց սկզբից պետք է բարձրացվի ուսանողի հեղինակությունը, որն այժմ սովորում է եւ պետք է ուսուցիչ դառնա։

armtimes.com

ԱՅԴ ԶԱՐՄԱՆԱԼԻ ՉԵՌՆՈԳՈՐԻԱ –ՄՈՆՏԵՆԵԳՐՈՆ

05.12.2025 17:22

Հարցազրույց Կարեն Լազարյանի հետ

05.12.2025 16:43

Արցախի ՄԻՊ-ն ակնկալում է, որ տեղահանվածների համար նախատեսված սոցիալական ծրագրերը դեկտեմբերին չեն ընդհատվի

05.12.2025 16:30

Փաշինյանը ներկայացուցիչ է գործուղել Լոնդոն՝ «TRIPP» նախագծի պայմանագրի մշակման համար

05.12.2025 16:00

Հայ պատմաբանը դարձել է «Մեծ hաղթանակի արձագանքը ԱՊՀ տարածքում» մրցանակի դափնեկիր

05.12.2025 15:57

42-ամյա կնոջը սպшնողին գտել են․ սպшնելուց հետո կնոջ զարդերը գողացել են և դրանք գրավադրել․ մանրամասներ

05.12.2025 15:54

Հայաստանում շրջանառվում են ռինովիրուսի, բոկավիրուսի, ադենովիրուսների, պարագրիպի հարուցիչները, կորոնավիրուսային հիվանդության հարուցիչներ, նաև գրիպի A տեսակի վիրուս. ԱՆ

05.12.2025 15:53

Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածինը պահանջում է անհապաղ դադարեցնել Տ․ Արշակ արքեպիսկոպոս Խաչատրյանի և ազատազրկված մնացյալ եկեղեցականների ապօրինի հետապնդումները. հայտարարություն

05.12.2025 15:51

Հայաստանի ազգային պոլիտեխնիկական համալսարանը հայտարարել է հոգաբարձուների խորհրդի կազմի համալրման մասին

05.12.2025 15:35

ՌԴ–ն և Հնդկաստանը ԵԱՏՄ-ի հետ աշխատանքներ են տանում Նյու Դելիի ԱԱԳ–ի ստեղծման ուղղությամբ

05.12.2025 15:20

«Ալիևը չի թաքցնում Հայաստան պետությունը ոչնչացնելու ծրագիրը»․ Ոսկան Սարգսյան

05.12.2025 14:39

ԿՐԿԻՆ ՍՊԱՌՆՈՒՄ Է ՀԱՅԱՍՏԱՆԻՆ՝ «ՊԱՐՏԱՎՈՐ ԵՔ ԱՊԱՀՈՎԵԼ ԱԴՐԲԵՋԱՆՑԻՆԵՐԻ ՎԵՐԱԴԱՐՁԸ»

05.12.2025 12:38