Զանազան գործերով այնքան է ծանրաբեռնվել ուսուցիչը, որ երբեմն մոռանում է իր գլխավոր խնդիրը` երեխաներին ուսում տալը

22.12.2014 17:00
2244

Կապանի Շղարշիկ բանավանում ներկայումս գործող N8 միջնակարգ դպրոցը նախկինում եղել է ադրբեջանական դպրոց, որտեղ ժամանակին սովորել է մոտ 200 ադրբեջանցի աշակերտ: 1994-95 ուստարում մերձակայքում 14 տնակ են տեղադրել, եւ բացվել է ութամյա հայկական դպրոց-մանկապարտեզ: Այդ ուսումնական տարվա սկզբում կար 15 աշակերտ, վերջում` 22, մանկապարտեզում` 9 երեխա: Հետագայում Կապանի ներկայիս զինկոմ, փոխգնդապետ Լեոնիդ Գրիգորյանի միջնորդությամբ դպրոցը 1995թ. մարտից տեղափոխվեց մինչ այդ զինվորական ստորաբաժանման զբաղեցրած շենքը եւ առայսօր այնտեղ է տեղակայված: Ի դեպ, Սյունիքի մարզում առաջին դպրոցն էր, որ Արցախյան պատերազմից հետո անվանակոչվեց զոհված ազատամարտիկ Մարտիրոս Հայրապետյանի անունով, որ հետագայում, սակայն, վերացվեց:

2005-06 ուսումնական տարվանից դպրոցը միջնակարգ է: 2013-14 ուստարվա սեպտեմբերի 1-ին դպրոցում կար 93 աշակերտ, 2014-15 ուստարում` 114 (ի դեպ, Կապանի տարածաշրջանի գյուղական եւ բանավանների դպրոցներից աշակերտների թվով ամենամեծ դպրոցն է): Նախորդ ուստարում դպրոցն ավարտել է 12 աշակերտ: Այս ուստարում յոթ աշակերտ է ընդունվել առաջին դասարան, իսկ 13 աշակերտ կավարտի: Աշակերտների թվով ամենամեծ դասարանը 11-րդ դասարանն է` 15 աշակերտով: 2015-16 ուստարում առաջին դասարան կհաճախի 7-8 երեխա:

2013-14 ուստարվա 12 շրջանավարտից 10-ն ընդունվել է բարձրագույն ուսումնական հաստատություն: Այս ուստարվա 13 շրջանավարտից 11-ն անպայման դիմելու է բուհ:
«Հաշվի առնելով դպրոցի կրթության մակարդակը, աշակերտների համար անվճար ուղեվարձը` դպրոցում տարեցտարի աշակերտների թվի աճ է նկատվում», – նշեց դպրոցի տնօրեն Գագիկ Հարությունյանը:

«Դանդի փրիշս մեթալս Կապան» ՓԲ ընկերության տնօրեն Հրաչ Ջաբրայանն է աշակերտների ուղեվարձը փոխանցում: Նրա հովանավորությամբ այս տարի աշակերտները երկու անգամ մեկնել են հեռավոր էքսկուրսիա, ինչպես նաեւ դպրոցը պրոյեկտոր է ձեռք բերել:

Դպրոցում դասավանդող 22 մանկավարժից 19-ը բարձրագույն կրթություն ունի: Ուսուցիչները հիմնականում ապահովված են դրույքաչափով. նվազագույնը` 17 դասաժամ, առավելագույնը` 24: Այս ուստարում դպրոցում աշխատող չի կրճատվել, ընդամենը ոչ մանկավարժական հաստիքներից մեկ դրույք կրճատում է արվել: Մանկավարժները համապատասխանում են իրենց պաշտոնին, նույնիսկ ինֆորմատիկայի մասնագետ ունեն, որ շատ դպրոցներում խնդիր է: Դպրոցում 40 տարվա մանկավարժական փորձ ունեցող երկու մանկավարժ է աշխատում, ովքեր այս տարի արժանացան պատվոգրի:

Նախորդ ուստարում առարկայական հանրապետական օլիմպիադայի հանրապետական փուլին դպրոցից մասնակցել է երեք աշակերտ: 2012-13 ուստարում անգլերենից դպրոցականների առարկայական օլիմպիադայի հանրապետական փուլում 3-րդ կարգի դիպլոմի է արժանացել Սուսաննա Հայրապետյանը, 2013-14 ուստարում մարզային փուլում պատմություն, ֆրանսերեն, անգլերեն առարկաներից ունեցել են մրցանակային տեղեր:

Նոյեմբերի 14-ից կազմավորվել է «Պատանի երկրապահ» ակումբը, որին 6-11-րդ դասարաններից անդամագրվել է 15 աշակերտ: Դպրոցում արդեն պատրաստվել են ԵԿՄ հավերժ նախագահ Վազգեն Սարգսյանի եւ դպրոցի պատանի երկրապահի անկյունները: «Պատանի երկրապահ» ակումբի մարզային եւ տարածքային կառույցները ստեղծվելուց հետո որպես ստորաբաժանման մասնաճյուղ դպրոցը կունենա նաեւ կանոնադրություն:

Արդեն մեկնարկած հանրապետական առարկայական օլիմպիադաներից դպրոցն ակնկալիքներ ունի, եթե ոչ հանրապետական փուլում, ապա մարզային փուլում որոշ առարկաներից հավանաբար կունենան մրցանակային տեղեր:

«Նշանակություն չունի, որ բանավանի դպրոց է: Ծնողները, գնահատելով ուսման որակի հանդեպ մեր խստապահանջ վերաբերմունքը, իրենց երեխաների կրթությունը վստահում են մեզ: Տարածված կարծիք կա, որ իբր բանավանների եւ գյուղերի դպրոցներ հաճախում են ավագ դասարանների աշակերտները` կրկնուսուցման պատճառով դասերից անհարկի բացակայելու համար: Ես վստահաբար ասում եմ, որ մեր դպրոցի ավագ դասարաններում սովորող եւ ոչ մի աշակերտ դասի հաշվին պարապմունք չի հաճախում: Ավելին ասեմ` այս ուստարում ավագ դասարան ընդունել ենք ընդամենը մեկ, իսկ միջին դասարաններ` 27 աշակերտ», – նշեց տնօրենը:

Դասարանները փայտով են ջեռուցում, քանի որ բանավանը գազիֆիկացված չէ: Դպրոցը դեռեւս սեպտեմբերի կեսերից վառելափայտի հարցը լուծել էր: Ձմեռային սեզոնին տարրական դասարաններում ջերմաստիճանը հասնում է 22-23, միջին եւ ավագ դասարաններում` 18-20-ի:
Ի դեպ, Շղարշիկ բանավանում բնակչության աճ գրեթե չի նկատվում. այստեղ պաշտոնապես գրանցվել է 150-ից ավելի մարդ, որից` 0-6 տարեկան` ընդամենը 5 երեխա, իսկ 0-18` 57-58: Թվային այսպիսի տվյալներից կարելի է ենթադրել, որ դպրոց հաճախող աշակերտները հիմնականում քաղաքաբնակ են:

Դպրոցի գերխնդիրը տանիքն է, որ հիմնանորոգման կարիք ունի: Հարցը լուծելու համար կազմվել է 17 միլիոն դրամ արժեցող նախահաշիվ եւ ներկայացվել մարզպետարան: Տանիքի անմխիթար վիճակի հետեւանքով վնասվել են մարզադահլիճը, դասասենյակները, սանհանգույցները, գույքը: Անձրեւային եղանակին դասասենյակներում դույլեր են դնում, իսկ պատերն այնքան են խոնավանում, որ գարնանը նույնիսկ սնկեր են աճում: Ուսուցիչները երբեմն կատակելով ասում են` երբ անձրեւ է գալիս, իրենք անձրեւանոցով պիտի մտնեն դասարան:

Հայ օգնության ֆոնդի «Երեխաների աջակցության կենտրոն» հիմնադրամի հովանավորությամբ ամբողջովին փոխվել է դասասենյակների գույքը, բայց նոր սեղան-աթոռները, գրատախտակները խոնավության հետեւանքով վնասվում են, նույնիսկ համակարգիչ է փչացել: «Եթե տանիքը պետության միջոցներով հիմնանորոգենք, հնարավոր է տարվա ընթացքում մի քանի դասարանի վերանորոգման համար հովանավոր գտնել», – հավաստիացրեց տնօրենը:

Դպրոցի բյուջեով, բացի աշխատավարձից, ոչինչ հնարավոր չէ անել, օժանդակ տնտեսություն դպրոցում չկա: «Վորլդ վիժն Հայաստան» կազմակերպության հովանավորությամբ կապիտալ վերանորոգվել են դպրոցի սանհանգույցները, դպրոցին տրամադրվել է երկու համակարգիչ, միջոցառումների անցկացման համար` համապատասխան պարագաներ: «Վորլդ վիժն»-ի հովանավորությամբ նաեւ դպրոցի դահլիճի բեմահարթակն են կառուցել:

«Եթե տանիքը վերանորոգվի, դպրոցն ավելի գրավիչ տեսք կստանա, որ նույնպես աշակերտների թվի ավելացման խթան կհանդիսանա: Մեզանում մի հիվանդություն էլ կա տարածված. երբեմն ուշադրություն են դարձնում ոչ թե դպրոցի ուսման որակին, այլ արտաքին տեսքին: Դպրոցի շենքային պայմանները թույլ են տալիս մինչեւ 140 աշակերտ տեղավորել», – ասաց տնօրենը: Նշենք, որ ամեն աշակերտի երկու քառակուսի մետր տարածք է տրամադրվում, օրինակ` դպրոցում տարրական դասասենյակներից յուրաքանչյուրն ընդամենը 16 քառակուսի մետր է, ստացվում է, որ ութ աշակերտից ավելի այդ դասասենյակներում հնարավոր չէ տեղավորել:

«Ուսուցչի խնդիրը նախեւառաջ աշակերտին գիտելիք տալն ու դաստիարակելն է: Եթե ուսուցիչը դասարանից դուրս է գալիս ժպտադեմ, ուրեմն այդ օրը նրա դասը լիարժեք է ստացվել: Դասարանում աշակերտների թիվը մեծ չէ, ուստի 45 րոպեն բավարար է բոլոր աշակերտներին ժամանակ տրամադրելու համար», - նշեց տնօրենը:

Ուսուցիչների հավաստմամբ` ներկայիս սերնդի ոչ թե ընդունակություններն են նվազել, այլ երեխան անտարբեր է ուսման հանդեպ: Սա պայմանավորված է նաեւ պետական քաղաքականությամբ: Ուսուցիչները թղթեր շատ են լրացնում, օրվա մեծ մասը երբեմն անց են կացնում թղթեր լրացնելով:

Կապանի N8 միջնակարգ դպրոցը հանրապետությունում այն եզակի դպրոցներից է, որ Dasaran.am կրթական ծրագրին չի մասնակցում: «Անձամբ դիմել եմ ծրագրի ղեկավարին, որ նրանք դպրոցին տրամադրեն երեք համակարգիչ` ինտերնետ կապով, որ կարողանան բարձր մակարդակով կատարել ծրագրի պահանջները: Այլապես նրանք չեն միանա ծրագրին, քանի որ դպրոցի համակարգիչներն անձրեւաջրերից փչացել են: Ուսուցիչներ կան, ովքեր համակարգիչ չունեն. ամեն օր ինչպե՞ս կարող են դիմել բարեկամին կամ հարեւանին», - պատճառաբանեց տնօրենը: Նա տեղեկացրեց, որ մինչեւ հիմա պատասխան չեն ստացել, եթե իրենց պահանջները բավարարեն, դպրոցը կմիանա ցանցին:

«Կրթությունը եւ դաստիարակությունը վստահելի ձեռքերում են: ժամանակին բոլոր պահանջները կատարում ենք. սովորողը սովորում է, չսովորողը չի էլ ձգտում հասնել սովորողին: Աշակերտներն այնքան չեն ընթերցում, որ նույնիսկ իրենց իմացածը չեն կարողանում արտահայտել:

Անտարբերությունն արդեն անցնում է թույլատրելիի սահմանները, եթե կարելի է այդպես ասել: Անտարբեր են թե՛ ծնողը, թե՛ աշակերտը: Զանազան գործերով այնքան է ծանրաբեռնվել ուսուցիչը, որ երբեմն մոռանում է իր գլխավոր խնդիրը` երեխաներին ուսում տալը», – իր մտահոգությունն է հայտնում 40 տարվա մանկավարժական փորձ ունեցող պատմության ուսուցչուհի Համեստ Հասրաթյանը: Վերջինս նշեց նաեւ, որ պետությունն ըստ արժանվույն չի գնահատում ուսուցչին, աշակերտների իրավունքները շատացել են, պատժի միջոց չկա: Ավագ դասարաններում գրեթե չեն սովորում, իսկ նախընտրած առարկաները դեռ հարց է, թե ինչպես են յուրացնում:

Տնօրենը նշեց նաեւ, որ բանավանների եւ գյուղական դպրոցների համար հնգօրյա աշխատանքային շաբաթը նպատակահարմար է հատկապես ուսուցիչների ուղեվարձի, վառելիքի խնայողության համար:

Ուսուցիչները նաեւ նշեցին, որ նորագույն տեխնոլոգիաներով դասի մատուցումը գրեթե հնարավոր չէ. պետությունը նախեւառաջ դպրոցին թող ապահովի համապատասխան տեխնիկական միջոցներով, հետո պահանջի:

ԱՐՄԻՆԵ ՀԱՐՈՒԹՅՈՒՆՅԱՆ

¼³Ý³½³Ý ·áñÍ»ñáí ³ÛÝù³Ý ¿ ͳÝñ³µ»éÝí»É áõëáõóÇãÁ, áñ »ñµ»ÙÝ Ùáé³ÝáõÙ ¿ Çñ ·É˳íáñ ËݹÇñÁ` »ñ»Ë³Ý»ñÇÝ áõëáõÙ ï³ÉÁ

γå³ÝÇ ÞÕ³ñßÇÏ µ³Ý³í³ÝáõÙ Ý»ñϳÛáõÙë ·áñÍáÕ N8 ÙÇçݳϳñ· ¹åñáóÁ ݳËÏÇÝáõÙ »Õ»É ¿ ³¹ñµ»ç³Ý³Ï³Ý ¹åñáó, áñï»Õ ųٳݳÏÇÝ ëáíáñ»É ¿ Ùáï 200 ³¹ñµ»ç³ÝóÇ ³ß³Ï»ñï: 1994-95 áõëï³ñáõÙ Ù»ñӳϳÛùáõÙ 14 ïÝ³Ï »Ý ï»Õ³¹ñ»É, »õ µ³óí»É ¿ áõóÙÛ³ ѳÛÏ³Ï³Ý ¹åñáó-Ù³Ýϳå³ñ﻽: ²Û¹ áõëáõÙÝ³Ï³Ý ï³ñí³ ëϽµáõ٠ϳñ 15 ³ß³Ï»ñï, í»ñçáõÙ` 22, Ù³Ýϳå³ñ﻽áõÙ` 9 »ñ»Ë³: лﳷ³Ûáõ٠γå³ÝÇ Ý»ñϳÛÇë ½ÇÝÏáÙ, ÷á˷ݹ³å»ï È»áÝǹ ¶ñÇ·áñÛ³ÝÇ ÙÇçÝáñ¹áõÃÛ³Ùµ ¹åñáóÁ 1995Ã. Ù³ñïÇó ï»Õ³÷áËí»ó ÙÇÝã ³Û¹ ½ÇÝíáñ³Ï³Ý ëïáñ³µ³Å³ÝÙ³Ý ½µ³Õ»óñ³Í ß»ÝùÁ »õ ³é³Ûëûñ ³ÛÝï»Õ ¿ ï»Õ³Ï³Ûí³Í: Æ ¹»å, êÛáõÝÇùÇ Ù³ñ½áõÙ ³é³çÇÝ ¹åñáóÝ ¿ñ, áñ ²ñó³ËÛ³Ý å³ï»ñ³½ÙÇó Ñ»ïá ³Ýí³Ý³Ïáãí»ó ½áÑí³Í ³½³ï³Ù³ñïÇÏ Ø³ñïÇñáë гÛñ³å»ïÛ³ÝÇ ³ÝáõÝáí, áñ ѻﳷ³ÛáõÙ, ë³Ï³ÛÝ, í»ñ³óí»ó:
2005-06 áõëáõÙÝ³Ï³Ý ï³ñí³ÝÇó ¹åñáóÁ ÙÇçݳϳñ· ¿: 2013-14 áõëï³ñí³ ë»åï»Ùµ»ñÇ 1-ÇÝ ¹åñáóáõ٠ϳñ 93 ³ß³Ï»ñï, 2014-15 áõëï³ñáõÙ` 114 (Ç ¹»å, γå³ÝÇ ï³ñ³Í³ßñç³ÝÇ ·ÛáõÕ³Ï³Ý »õ µ³Ý³í³ÝÝ»ñÇ ¹åñáóÝ»ñÇó ³ß³Ï»ñïÝ»ñÇ Ãíáí ³Ù»Ý³Ù»Í ¹åñáóÝ ¿): ܳËáñ¹ áõëï³ñáõÙ ¹åñáóÝ ³í³ñï»É ¿ 12 ³ß³Ï»ñï: ²Ûë áõëï³ñáõÙ Ûáà ³ß³Ï»ñï ¿ ÁݹáõÝí»É ³é³çÇÝ ¹³ë³ñ³Ý, ÇëÏ 13 ³ß³Ï»ñï ϳí³ñïÇ: ²ß³Ï»ñïÝ»ñÇ Ãíáí ³Ù»Ý³Ù»Í ¹³ë³ñ³ÝÁ 11-ñ¹ ¹³ë³ñ³ÝÝ ¿` 15 ³ß³Ï»ñïáí: 2015-16 áõëï³ñáõÙ ³é³çÇÝ ¹³ë³ñ³Ý Ïѳ׳ËÇ 7-8 »ñ»Ë³: 2013-14 áõëï³ñí³ 12 ßñç³Ý³í³ñïÇó 10-Ý ÁݹáõÝí»É ¿ µ³ñÓñ³·áõÛÝ áõëáõÙÝ³Ï³Ý Ñ³ëï³ïáõÃÛáõÝ: ²Ûë áõëï³ñí³ 13 ßñç³Ý³í³ñïÇó 11-Ý ³Ýå³ÛÙ³Ý ¹ÇÙ»Éáõ ¿ µáõÑ:
§Ð³ßíÇ ³éÝ»Éáí ¹åñáóÇ ÏñÃáõÃÛ³Ý Ù³Ï³ñ¹³ÏÁ, ³ß³Ï»ñïÝ»ñÇ Ñ³Ù³ñ ³Ýí׳ñ áõÕ»í³ñÓÁ` ¹åñáóáõÙ ï³ñ»óï³ñÇ ³ß³Ï»ñïÝ»ñÇ ÃíÇ ³× ¿ ÝϳïíáõÙ¦, – Ýß»ó ¹åñáóÇ ïÝûñ»Ý ¶³·ÇÏ Ð³ñáõÃÛáõÝÛ³ÝÁ:
§¸³Ý¹Ç ÷ñÇßë ٻóÉë γå³Ý¦ ö´ ÁÝÏ»ñáõÃÛ³Ý ïÝûñ»Ý Ðñ³ã æ³µñ³Û³ÝÝ ¿ ³ß³Ï»ñïÝ»ñÇ áõÕ»í³ñÓÁ ÷á˳ÝóáõÙ: Üñ³ Ñáí³Ý³íáñáõÃÛ³Ùµ ³Ûë ï³ñÇ ³ß³Ï»ñïÝ»ñÁ »ñÏáõ ³Ý·³Ù Ù»ÏÝ»É »Ý Ñ»é³íáñ ¿ùëÏáõñëdz, ÇÝãå»ë ݳ»õ ¹åñáóÁ åñáÛ»Ïïáñ ¿ Ó»éù µ»ñ»É:
¸åñáóáõÙ ¹³ë³í³Ý¹áÕ 22 Ù³Ýϳí³ñÅÇó 19-Á µ³ñÓñ³·áõÛÝ ÏñÃáõÃÛáõÝ áõÝÇ: àõëáõóÇãÝ»ñÁ ÑÇÙݳϳÝáõÙ ³å³Ñáíí³Í »Ý ¹ñáõÛù³ã³÷áí. Ýí³½³·áõÛÝÁ` 17 ¹³ë³Å³Ù, ³é³í»É³·áõÛÝÁ` 24: ²Ûë áõëï³ñáõÙ ¹åñáóáõÙ ³ß˳ïáÕ ãÇ Ïñ׳ïí»É, Áݹ³Ù»ÝÁ áã Ù³Ýϳí³ñÅ³Ï³Ý Ñ³ëïÇùÝ»ñÇó Ù»Ï ¹ñáõÛù Ïñ׳ïáõÙ ¿ ³ñí»É: سÝϳí³ñÅÝ»ñÁ ѳٳå³ï³ë˳ÝáõÙ »Ý Çñ»Ýó å³ßïáÝÇÝ, ÝáõÛÝÇëÏ ÇÝýáñÙ³ïÇϳÛÇ Ù³ëݳ·»ï áõÝ»Ý, áñ ß³ï ¹åñáóÝ»ñáõÙ ËݹÇñ ¿: ¸åñáóáõÙ 40 ï³ñí³ Ù³Ýϳí³ñÅ³Ï³Ý ÷áñÓ áõÝ»óáÕ »ñÏáõ Ù³Ýϳí³ñÅ ¿ ³ß˳ïáõÙ, áíù»ñ ³Ûë ï³ñÇ ³ñųݳó³Ý å³ïíá·ñÇ:
ܳËáñ¹ áõëï³ñáõÙ ³é³ñÏ³Û³Ï³Ý Ñ³Ýñ³å»ï³Ï³Ý ûÉÇÙådz¹³ÛÇ Ñ³Ýñ³å»ï³Ï³Ý ÷áõÉÇÝ ¹åñáóÇó Ù³ëݳÏó»É ¿ »ñ»ù ³ß³Ï»ñï: 2012-13 áõëï³ñáõÙ ³Ý·É»ñ»ÝÇó ¹åñáó³Ï³ÝÝ»ñÇ ³é³ñÏ³Û³Ï³Ý ûÉÇÙådz¹³ÛÇ Ñ³Ýñ³å»ï³Ï³Ý ÷áõÉáõÙ 3-ñ¹ ϳñ·Ç ¹ÇåÉáÙÇ ¿ ³ñųݳó»É êáõë³Ýݳ гÛñ³å»ïÛ³ÝÁ, 2013-14 áõëï³ñáõÙ Ù³ñ½³ÛÇÝ ÷áõÉáõÙ å³ïÙáõÃÛáõÝ, ýñ³Ýë»ñ»Ý, ³Ý·É»ñ»Ý ³é³ñϳݻñÇó áõÝ»ó»É »Ý Ùñó³Ý³Ï³ÛÇÝ ï»Õ»ñ:
ÜáÛ»Ùµ»ñÇ 14-Çó ϳ½Ù³íáñí»É ¿ §ä³ï³ÝÇ »ñÏñ³å³Ñ¦ ³ÏáõÙµÁ, áñÇÝ 6-11-ñ¹ ¹³ë³ñ³ÝÝ»ñÇó ³Ý¹³Ù³·ñí»É ¿ 15 ³ß³Ï»ñï: ¸åñáóáõÙ ³ñ¹»Ý å³ïñ³ëïí»É »Ý ºÎØ Ñ³í»ñŠݳ˳·³Ñ ì³½·»Ý ê³ñ·ëÛ³ÝÇ »õ ¹åñáóÇ å³ï³ÝÇ »ñÏñ³å³ÑÇ ³ÝÏÛáõÝÝ»ñÁ: §ä³ï³ÝÇ »ñÏñ³å³Ñ¦ ³ÏáõÙµÇ Ù³ñ½³ÛÇÝ »õ ï³ñ³Íù³ÛÇÝ Ï³éáõÛóÝ»ñÁ ëï»ÕÍí»Éáõó Ñ»ïá áñå»ë ëïáñ³µ³Å³ÝÙ³Ý Ù³ëݳ×ÛáõÕ ¹åñáóÁ Ïáõݻݳ ݳ»õ ϳÝáݳ¹ñáõÃÛáõÝ:
²ñ¹»Ý Ù»ÏݳñÏ³Í Ñ³Ýñ³å»ï³Ï³Ý ³é³ñÏ³Û³Ï³Ý ûÉÇÙådz¹³Ý»ñÇó ¹åñáóÝ ³ÏÝϳÉÇùÝ»ñ áõÝÇ, »Ã» áã ѳÝñ³å»ï³Ï³Ý ÷áõÉáõÙ, ³å³ Ù³ñ½³ÛÇÝ ÷áõÉáõÙ áñáß ³é³ñϳݻñÇó ѳí³Ý³µ³ñ ÏáõÝ»Ý³Ý Ùñó³Ý³Ï³ÛÇÝ ï»Õ»ñ:
§Ü߳ݳÏáõÃÛáõÝ ãáõÝÇ, áñ µ³Ý³í³ÝÇ ¹åñáó ¿: ÌÝáÕÝ»ñÁ, ·Ý³Ñ³ï»Éáí áõëÙ³Ý áñ³ÏÇ Ñ³Ý¹»å Ù»ñ Ëëï³å³Ñ³Ýç í»ñ³µ»ñÙáõÝùÁ, Çñ»Ýó »ñ»Ë³Ý»ñÇ ÏñÃáõÃÛáõÝÁ íëï³ÑáõÙ »Ý Ù»½: î³ñ³Íí³Í ϳñÍÇù ϳ, áñ ǵñ µ³Ý³í³ÝÝ»ñÇ »õ ·ÛáõÕ»ñÇ ¹åñáóÝ»ñ ѳ׳ËáõÙ »Ý ³í³· ¹³ë³ñ³ÝÝ»ñÇ ³ß³Ï»ñïÝ»ñÁ` ÏñÏÝáõëáõóÙ³Ý å³ï׳éáí ¹³ë»ñÇó ³ÝѳñÏÇ µ³ó³Ï³Û»Éáõ ѳٳñ: ºë íëï³Ñ³µ³ñ ³ëáõÙ »Ù, áñ Ù»ñ ¹åñáóÇ ³í³· ¹³ë³ñ³ÝÝ»ñáõÙ ëáíáñáÕ »õ áã ÙÇ ³ß³Ï»ñï ¹³ëÇ Ñ³ßíÇÝ å³ñ³åÙáõÝù ãÇ Ñ³×³ËáõÙ: ²í»ÉÇÝ ³ë»Ù` ³Ûë áõëï³ñáõÙ ³í³· ¹³ë³ñ³Ý ÁݹáõÝ»É »Ýù Áݹ³Ù»ÝÁ Ù»Ï, ÇëÏ ÙÇçÇÝ ¹³ë³ñ³ÝÝ»ñ` 27 ³ß³Ï»ñï¦, – Ýß»ó ïÝûñ»ÝÁ:
¸³ë³ñ³ÝÝ»ñÁ ÷³Ûïáí »Ý ç»éáõóáõÙ, ù³ÝÇ áñ µ³Ý³í³ÝÁ ·³½ÇýÇϳóí³Í ã¿: ¸åñáóÁ ¹»é»õë ë»åï»Ùµ»ñÇ Ï»ë»ñÇó í³é»É³÷³ÛïÇ Ñ³ñóÁ ÉáõÍ»É ¿ñ: ÒÙ»é³ÛÇÝ ë»½áÝÇÝ ï³ññ³Ï³Ý ¹³ë³ñ³ÝÝ»ñáõÙ ç»ñÙ³ëïÇ׳ÝÁ ѳëÝáõÙ ¿ 22-23, ÙÇçÇÝ »õ ³í³· ¹³ë³ñ³ÝÝ»ñáõÙ` 18-20-Ç:
Æ ¹»å, ÞÕ³ñßÇÏ µ³Ý³í³ÝáõÙ µÝ³ÏãáõÃÛ³Ý ³× ·ñ»Ã» ãÇ ÝϳïíáõÙ. ³Ûëï»Õ å³ßïáݳå»ë ·ñ³Ýóí»É ¿ 150-Çó ³í»ÉÇ Ù³ñ¹, áñÇó` 0-6 ï³ñ»Ï³Ý` Áݹ³Ù»ÝÁ 5 »ñ»Ë³, ÇëÏ 0-18` 57-58: Âí³ÛÇÝ ³ÛëåÇëÇ ïíÛ³ÉÝ»ñÇó ϳñ»ÉÇ ¿ »Ýó¹ñ»É, áñ ¹åñáó ѳ׳ËáÕ ³ß³Ï»ñïÝ»ñÁ ÑÇÙݳϳÝáõÙ ù³Õ³ù³µÝ³Ï »Ý:
¸åñáóÇ ·»ñËݹÇñÁ ï³ÝÇùÝ ¿, áñ ÑÇÙݳÝáñá·Ù³Ý ϳñÇù áõÝÇ: гñóÁ ÉáõÍ»Éáõ ѳٳñ ϳ½Ùí»É ¿ 17 ÙÇÉÇáÝ ¹ñ³Ù ³ñÅ»óáÕ Ý³Ë³Ñ³ßÇí »õ Ý»ñϳ۳óí»É Ù³ñ½å»ï³ñ³Ý: î³ÝÇùÇ ³ÝÙËÇóñ íÇ׳ÏÇ Ñ»ï»õ³Ýùáí íݳëí»É »Ý Ù³ñ½³¹³ÑÉÇ×Á, ¹³ë³ë»ÝÛ³ÏÝ»ñÁ, ë³ÝѳݷáõÛóÝ»ñÁ, ·áõÛùÁ: ²ÝÓñ»õ³ÛÇÝ »Õ³Ý³ÏÇÝ ¹³ë³ë»ÝÛ³ÏÝ»ñáõÙ ¹áõÛÉ»ñ »Ý ¹ÝáõÙ, ÇëÏ å³ï»ñÝ ³ÛÝù³Ý »Ý Ëáݳí³ÝáõÙ, áñ ·³ñݳÝÁ ÝáõÛÝÇëÏ ëÝÏ»ñ »Ý ³×áõÙ: àõëáõóÇãÝ»ñÁ »ñµ»ÙÝ Ï³ï³Ï»Éáí ³ëáõÙ »Ý` »ñµ ³ÝÓñ»õ ¿ ·³ÉÇë, Çñ»Ýù ³ÝÓñ»õ³Ýáóáí åÇïÇ ÙïÝ»Ý ¹³ë³ñ³Ý:
Ð³Û û·ÝáõÃÛ³Ý ýáÝ¹Ç §ºñ»Ë³Ý»ñÇ ³ç³ÏóáõÃÛ³Ý Ï»Ýïñáݦ ÑÇÙݳ¹ñ³ÙÇ Ñáí³Ý³íáñáõÃÛ³Ùµ ³ÙµáÕçáíÇÝ ÷áËí»É ¿ ¹³ë³ë»ÝÛ³ÏÝ»ñÇ ·áõÛùÁ, µ³Ûó Ýáñ ë»Õ³Ý-³ÃáéÝ»ñÁ, ·ñ³ï³Ëï³ÏÝ»ñÁ ËáݳíáõÃÛ³Ý Ñ»ï»õ³Ýùáí íݳëíáõÙ »Ý, ÝáõÛÝÇëÏ Ñ³Ù³Ï³ñ·Çã ¿ ÷ã³ó»É: §ºÃ» ï³ÝÇùÁ å»ïáõÃÛ³Ý ÙÇçáóÝ»ñáí ÑÇÙݳÝáñá·»Ýù, Ñݳñ³íáñ ¿ ï³ñí³ ÁÝóóùáõÙ ÙÇ ù³ÝÇ ¹³ë³ñ³ÝÇ í»ñ³Ýáñá·Ù³Ý ѳٳñ Ñáí³Ý³íáñ ·ïݻɦ, – ѳí³ëïdzóñ»ó ïÝûñ»ÝÁ:
¸åñáóÇ µÛáõç»áí, µ³óÇ ³ß˳ï³í³ñÓÇó, áãÇÝã Ñݳñ³íáñ ã¿ ³Ý»É, ûųݹ³Ï ïÝï»ëáõÃÛáõÝ ¹åñáóáõÙ ãϳ: §ìáñɹ íÇÅÝ Ð³Û³ëï³Ý¦ ϳ½Ù³Ï»ñåáõÃÛ³Ý Ñáí³Ý³íáñáõÃÛ³Ùµ ϳåÇï³É í»ñ³Ýáñá·í»É »Ý ¹åñáóÇ ë³ÝѳݷáõÛóÝ»ñÁ, ¹åñáóÇÝ ïñ³Ù³¹ñí»É ¿ »ñÏáõ ѳٳϳñ·Çã, ÙÇçáó³éáõÙÝ»ñÇ ³ÝóϳóÙ³Ý Ñ³Ù³ñ` ѳٳå³ï³ëË³Ý å³ñ³·³Ý»ñ: §ìáñɹ íÇÅݦ-Ç Ñáí³Ý³íáñáõÃÛ³Ùµ ݳ»õ ¹åñáóÇ ¹³ÑÉÇ×Ç µ»Ù³Ñ³ñóÏÝ »Ý ϳéáõó»É:
§ºÃ» ï³ÝÇùÁ í»ñ³Ýáñá·íÇ, ¹åñáóÝ ³í»ÉÇ ·ñ³íÇã ï»ëù Ïëï³Ý³, áñ ÝáõÛÝå»ë ³ß³Ï»ñïÝ»ñÇ ÃíÇ ³í»É³óÙ³Ý ËÃ³Ý ÏѳݹÇë³Ý³: Ø»½³ÝáõÙ ÙÇ ÑÇí³Ý¹áõÃÛáõÝ ¿É ϳ ï³ñ³Íí³Í. »ñµ»ÙÝ áõß³¹ñáõÃÛáõÝ »Ý ¹³ñÓÝáõÙ áã û ¹åñáóÇ áõëÙ³Ý áñ³ÏÇÝ, ³ÛÉ ³ñï³ùÇÝ ï»ëùÇÝ: ¸åñáóÇ ß»Ýù³ÛÇÝ å³ÛÙ³ÝÝ»ñÁ ÃáõÛÉ »Ý ï³ÉÇë ÙÇÝã»õ 140 ³ß³Ï»ñï ï»Õ³íáñ»É¦, – ³ë³ó ïÝûñ»ÝÁ: Üß»Ýù, áñ ³Ù»Ý ³ß³Ï»ñïÇ »ñÏáõ ù³é³ÏáõëÇ Ù»ïñ ï³ñ³Íù ¿ ïñ³Ù³¹ñíáõÙ, ûñÇݳÏ` ¹åñáóáõÙ ï³ññ³Ï³Ý ¹³ë³ë»ÝÛ³ÏÝ»ñÇó Ûáõñ³ù³ÝãÛáõñÝ Áݹ³Ù»ÝÁ 16 ù³é³ÏáõëÇ Ù»ïñ ¿, ëï³óíáõÙ ¿, áñ áõà ³ß³Ï»ñïÇó ³í»ÉÇ ³Û¹ ¹³ë³ë»ÝÛ³ÏÝ»ñáõÙ Ñݳñ³íáñ ã¿ ï»Õ³íáñ»É:
§àõëáõóãÇ ËݹÇñÁ ݳ˻õ³é³ç ³ß³Ï»ñïÇÝ ·Çï»ÉÇù ï³ÉÝ áõ ¹³ëïdzñ³Ï»ÉÝ ¿: ºÃ» áõëáõóÇãÁ ¹³ë³ñ³ÝÇó ¹áõñë ¿ ·³ÉÇë Ååï³¹»Ù, áõñ»ÙÝ ³Û¹ ûñÁ Ýñ³ ¹³ëÁ ÉdzñÅ»ù ¿ ëï³óí»É: ¸³ë³ñ³ÝáõÙ ³ß³Ï»ñïÝ»ñÇ ÃÇíÁ Ù»Í ã¿, áõëïÇ 45 ñáå»Ý µ³í³ñ³ñ ¿ µáÉáñ ³ß³Ï»ñïÝ»ñÇÝ Å³Ù³Ý³Ï ïñ³Ù³¹ñ»Éáõ ѳٳñ¦, - Ýß»ó ïÝûñ»ÝÁ:
àõëáõóÇãÝ»ñÇ Ñ³í³ëïٳٵ` Ý»ñϳÛÇë ë»ñÝ¹Ç áã û ÁݹáõݳÏáõÃÛáõÝÝ»ñÝ »Ý Ýí³½»É, ³ÛÉ »ñ»Ë³Ý ³Ýï³ñµ»ñ ¿ áõëÙ³Ý Ñ³Ý¹»å: ê³ å³Ûٳݳíáñí³Í ¿ ݳ»õ å»ï³Ï³Ý ù³Õ³ù³Ï³ÝáõÃÛ³Ùµ: àõëáõóÇãÝ»ñÁ ÃÕûñ ß³ï »Ý Éñ³óÝáõÙ, ûñí³ Ù»Í Ù³ëÁ »ñµ»ÙÝ ³Ýó »Ý ϳóÝáõÙ ÃÕûñ Éñ³óÝ»Éáí:
γå³ÝÇ N8 ÙÇçݳϳñ· ¹åñáóÁ ѳÝñ³å»ïáõÃÛáõÝáõÙ ³ÛÝ »½³ÏÇ ¹åñáóÝ»ñÇó ¿, áñ Dasaran.am ÏñÃ³Ï³Ý Íñ³·ñÇÝ ãÇ Ù³ëݳÏóáõÙ: §²ÝÓ³Ùµ ¹ÇÙ»É »Ù Íñ³·ñÇ Õ»Ï³í³ñÇÝ, áñ Ýñ³Ýù ¹åñáóÇÝ ïñ³Ù³¹ñ»Ý »ñ»ù ѳٳϳñ·Çã` ÇÝï»ñÝ»ï ϳåáí, áñ ϳñáÕ³Ý³Ý µ³ñÓñ ٳϳñ¹³Ïáí ϳï³ñ»É Íñ³·ñÇ å³Ñ³ÝçÝ»ñÁ: ²Ûɳå»ë Ýñ³Ýù ã»Ý Ùdzݳ Íñ³·ñÇÝ, ù³ÝÇ áñ ¹åñáóÇ Ñ³Ù³Ï³ñ·ÇãÝ»ñÝ ³ÝÓñ»õ³çñ»ñÇó ÷ã³ó»É »Ý: àõëáõóÇãÝ»ñ ϳÝ, áíù»ñ ѳٳϳñ·Çã ãáõÝ»Ý. ³Ù»Ý ûñ ÇÝãå»±ë ϳñáÕ »Ý ¹ÇÙ»É µ³ñ»Ï³ÙÇÝ Ï³Ù Ñ³ñ»õ³ÝÇݦ, - å³ï׳鳵³Ý»ó ïÝûñ»ÝÁ: ܳ ï»Õ»Ï³óñ»ó, áñ ÙÇÝã»õ ÑÇÙ³ å³ï³ëË³Ý ã»Ý ëï³ó»É, »Ã» Çñ»Ýó å³Ñ³ÝçÝ»ñÁ µ³í³ñ³ñ»Ý, ¹åñáóÁ ÏÙdzݳ ó³ÝóÇÝ:
§ÎñÃáõÃÛáõÝÁ »õ ¹³ëïdzñ³ÏáõÃÛáõÝÁ íëï³Ñ»ÉÇ Ó»éù»ñáõÙ »Ý: ųٳݳÏÇÝ µáÉáñ å³Ñ³ÝçÝ»ñÁ ϳï³ñáõÙ »Ýù. ëáíáñáÕÁ ëáíáñáõÙ ¿, ãëáíáñáÕÁ ãÇ ¿É Ó·ïáõ٠ѳëÝ»É ëáíáñáÕÇÝ: ²ß³Ï»ñïÝ»ñÝ ³ÛÝù³Ý ã»Ý ÁÝûñóáõÙ, áñ ÝáõÛÝÇëÏ Çñ»Ýó ÇÙ³ó³ÍÁ ã»Ý ϳñáÕ³ÝáõÙ ³ñï³Ñ³Ûï»É: ²Ýï³ñµ»ñáõÃÛáõÝÝ ³ñ¹»Ý ³ÝóÝáõÙ ¿ ÃáõÛɳïñ»ÉÇÇ ë³ÑÙ³ÝÝ»ñÁ, »Ã» ϳñ»ÉÇ ¿ ³Û¹å»ë ³ë»É: ²Ýï³ñµ»ñ »Ý û° ÍÝáÕÁ, û° ³ß³Ï»ñïÁ: ¼³Ý³½³Ý ·áñÍ»ñáí ³ÛÝù³Ý ¿ ͳÝñ³µ»éÝí»É áõëáõóÇãÁ, áñ »ñµ»ÙÝ Ùáé³ÝáõÙ ¿ Çñ ·É˳íáñ ËݹÇñÁ` »ñ»Ë³Ý»ñÇÝ áõëáõÙ ï³ÉÁ¦, – Çñ Ùï³Ñá·áõÃÛáõÝÝ ¿ ѳÛïÝáõÙ 40 ï³ñí³ Ù³Ýϳí³ñÅ³Ï³Ý ÷áñÓ áõÝ»óáÕ å³ïÙáõÃÛ³Ý áõëáõóãáõÑÇ Ð³Ù»ëï гëñ³ÃÛ³ÝÁ: ì»ñçÇÝë Ýß»ó ݳ»õ, áñ å»ïáõÃÛáõÝÝ Áëï ³ñųÝíáõÛÝ ãÇ ·Ý³Ñ³ïáõÙ áõëáõóãÇÝ, ³ß³Ï»ñïÝ»ñÇ Çñ³íáõÝùÝ»ñÁ ß³ï³ó»É »Ý, å³ïÅÇ ÙÇçáó ãϳ: ²í³· ¹³ë³ñ³ÝÝ»ñáõÙ ·ñ»Ã» ã»Ý ëáíáñáõÙ, ÇëÏ Ý³ËÁÝïñ³Í ³é³ñϳݻñÁ ¹»é ѳñó ¿, û ÇÝãå»ë »Ý Ûáõñ³óÝáõÙ:
îÝûñ»ÝÁ Ýß»ó ݳ»õ, áñ µ³Ý³í³ÝÝ»ñÇ »õ ·Û&a

Հանկարծամահ է եղել քանդակագործ և քարի գեղարվեստական մշակման դիզայներ Գարեն Զադայանը

27.05.2024 17:30

Հայտնի են ջրհեղեղի հետևանքով զnhերի անունները

27.05.2024 17:20

Ռուսական զինվորական կետերը դադարեցրել են իրենց գործունեությունը նաև Սյունիքում. ովքե՞ր կփոխարինեն նրանց

27.05.2024 16:49

Քաղաքացիները փակել են Հայաստան-Իրան միջպետական ճանապարհը

27.05.2024 16:38

Ստեփանակերտի քաղաքապետ Դավիթ Սարգսյանը, Մարտակերտի քաղաքապետ Միշա Գյուրջյանը և Ասկերանի քաղաքապետ Հայկ Շամիրյանը՝ անազատության մեջ

27.05.2024 16:18

Քաղաքացիական անհնազանդության ակցիաներ մայրաքաղաքում. ոստիկանությունը ուժ է կիրառում

27.05.2024 15:43

«Գույների աշխարհում». ստեղծագործում են մանուկները

27.05.2024 15:16

Հյուրախաղերը Ֆրանսիա տարան

27.05.2024 14:48

Շառլ Ազնավուրի ծննդյան 100-ամյակը հանդիսավորապես նշվեց Գորիսի Շառլ Ազնավուրի անվան դպրոցում

27.05.2024 11:55

Լեռնաձորի հիմնական դպրոցը բոլորել է գոյության մեկ դարը

27.05.2024 11:41

Ավերածությունները հսկայական են, վերականգնման համար ամիսներ կպահանջվեն. ՀՀ ՏԿԵ նախարար

26.05.2024 23:50

Դեռեւս չպարզված հանգամանքներում ժամկետային զինծառայող է մահացել.ՊՆ

26.05.2024 22:28