Կարեն Լազարյան. «Ուսանելու եկեք Գորիսի պետական քոլեջ եւ կստանաք հիմնավոր գիտելիքներ ու պահանջված կլինեք աշխատաշուկայում»

13.05.2016 12:33
2772

Միջին մասնագիտական եւ նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթությունը, որ Հայաստանի Հանրապետության կրթական համակարգի կարեւոր բաղադրիչն է, եղել եւ մնում է հանրության ուշադրության կենտրոնում: Հատկապես հանրակրթական դպրոցների շրջանավարտներին ու նրանց ծնողներին, գործատուներին հետաքրքրում են այդ ոլորտում տեղի ունեցող վերափոխումները:

Սյունիքի մարզի համանման ուսումնական հաստատությունների շարքում իր ծանրակշիռ տեղն ունի Գորիսի պետական քոլեջը, որը ծնունդ է առել 1928 թվականին եւ գործել նախ` Գորիսի մանկավարժական տեխնիկում, 1966 թվականից` Գորիսի մանկավարժական ուսումնարան, 1998 թվականից` Գորիսի պետական մանկավարժական քոլեջ, 2008 թվականից` Գորիսի պետական քոլեջ անվանումներով:

Ուսումնարանն ի սկզբանե եղել է Սյունիք-Զանգեզուր տարածաշրջանի լավագույն կրթօջախներից մեկը, որն իր գործունեության ընթացքում պատրաստել է մանկավարժական կադրեր եւ բավարարել Սյունիքի ու Վայոց ձորի, ինչպես եւ Լեռնային Ղարաբաղի կրթական հաստատությունների (եւ ոչ միայն) կադրերի պահանջարկը: Կրթօջախի շրջանավարտների մի մասն էլ շարունակել ու շարունակում է ուսումը հանրապետության տարբեր բուհերում: Նրանցից մոտ 50 հոգի դարձել են անվանի գրողներ, ակադեմիկոսներ, մանկավարժներ, բժիշկներ, փիլիսոփաներ, ովքեր եղել եւ մնում են կրթօջախի փառքը:

Մոտ 90-ամյա կրթօջախը, չնայած ժամանակի վայրիվերումներին, պահել է իր ինքնատիպությունը` արժանի եւ մնայուն տեղ զբաղեցնելով հանրապետության միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատությունների շարքում:

Գորիսի պետական քոլեջն այսօր էլ հաստատուն քայլերով շարունակում է իր ազգանպաստ առաքելությունը եւ հարստացնում տասնամյակներով ձեւավորված ավանդույթները. 255 ուսանող այնտեղ ստանում է միջին մասնագիտական եւ արհեստագործական կրթություն:

Քոլեջի ներկա ընթացքի, ծրագրերի ու անելիքների, ինչպես եւ առկա խնդիրների մասին է զրույցը «Գորիսի պետական քոլեջ» ՊՈԱԿ-ի տնօրեն Կարեն Լազարյանի հետ:


- Պարոն Լազարյան, վերջին անգամ մեր թերթին հարցազրույց տվեցիք չորս տարի առաջ («Սյունյաց երկիր», N17, 20 հուլիսի 2012թ.): Ինչպե՞ս կբնութագրեք հաջորդող ժամանակաշրջանը Գորիսի պետական քոլեջի համար:

- Ընդհանուր առմամբ քոլեջում բարելավվեց մասնագիտական կրթության որակը, հզորացան աշխատաշուկայի պահանջներին համապատասխան կադրերի պատրաստման կարողությունները:

Կատարված աշխատանքները հնարավորություն տվեցին լուծել կրթօջախի առջեւ ծառացած խնդիրների մի մասը, ապահովեցին քոլեջի գործունեության կայուն ընթացք եւ նախադրյալներ ստեղծեցին հետագա զարգացման համար:

Որոշակիորեն արդիականացվեցին ուսումնամեթոդական նյութերը, հարստացավ նյութատեխնիկական բազան:

Տարեկան միջին հաշվով 130 դիմորդ եւ նույնքան շրջանավարտ...

- Մեր զրույցը տեղի է ունենում 2016-17 ուսումնական տարվա նախապատրաստության, ավելի ճիշտ` նոր ընդունելության նախապատրաստման ամենաբուռն շրջանում: Եվ, բնականաբար, կուզեինք գլխավորապես դրան առնչվող հարցեր քննարկել:

Նախ` միջին մասնագիտական կրթական ծրագրերով ի՞նչ մասնագիտություններով ընդունելություն կկատարվի նոր ուսումնական տարվա համար:

- Միջին մասնագիտական կրթական ծրագրերով` Հաշվողական տեխնիկայի եւ ավտոմատացված համակարգերի ծրագրային ապահովում, Նախադպրոցական կրթություն, Դեղագործություն, Քույրական գործ, Մանկաբարձական գործ եւ Դիզայն:

- Իսկ նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթական ծրագրերո՞վ:

- Համակարգիչների շահագործում, Վարսավիրական արվեստ եւ զարդային դիմահարդարում, Ատաղձագործական, մանրահատակագործական, ապակեգործական աշխատանքներ, Խոհարարական գործ, Գեղանկարչություն եւ քանդակագործություն, Կարի արտադրության տեխնոլոգիա:

- Թվարկված մասնագիտությունների մեջ ո՞րն է նորն առաջիկա ուսումնական տարվա կրթական ծրագրերում:

- Նորություն ունենք նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթական ծրագրերում` Գեղանկարչություն եւ քանդակագործություն մասնագիտությունը, որակավորումը` փորագրող` քարե գեղարվեստական իրերի:

- Ինչպես տեսնում ենք` ի սկզբանե մանկավարժական կոչվող ուսումնարանում այլեւս մանկավարժական կադրեր չեք պատրաստում:

- Տասնամյակներ շարունակ քոլեջում ուսուցանվող մասնագիտությունների գերակշռող մասը, իրոք, ունեցել է մանկավարժական ուղղվածություն: Վերջին տարիներին, սակայն, կրթական բարեփոխումների եւ օպտիմալացման քաղաքականության հետեւանքով, ինչպես վկայում են վիճակագրական տվյալները, նվազել է միջին մասնագիտական կրթությամբ կադրերի պահանջարկն անգամ հեռավոր, լեռնային, սահմանամերձ համայնքներում: Այդ երեւույթը շարունակվելու միտում ունի: Դա է պատճառը, որ արդեն մի քանի տարի է` վերցրել ենք մանկավարժական մասնագիտությունների ուսուցումից հրաժարվելու կուրս: Օրենքի պահանջ էլ կա` հանրակրթական դպրոցում ուսուցչական գործն այլեւս վերապահվում է բարձրագույն կրթությամբ մասնագետին: Այդ դրույթը բխում է «Հանրակրթության մասին» ՀՀ օրենքում լրացումներ եւ փոփոխություններ կատարելու մասինե ՀՀ օրենքից (6 հոկտեմբերի 2011թ.): Ըստ «Հանրակրթության մասին» օրենքի 26-րդ հոդվածի 1-ին կետի` «Ուսումնական հաստատության ուսուցիչ կարող է լինել այն անձը, որը ստացել է մանկավարժական համապատասխան որակավորում (բակալավրի, մագիստրոսի, դիպլոմավորված մասնագետի կրթական աստիճանով) կամ ունի բարձրագույն կրթություն… »: Նույն օրենքի համաձայն` ուսուցչին ներկայացվող այդ պահանջներն ուժի մեջ կմտնեն 2018թ. օգոստոսի 20-ից:

- Մենք մասնակցում էինք Սյունիքի մարզի կրթության աշխատողների 2015թ. օգոստոսյան համաժողովին: Դուք ելույթ ունեցաք եւ մի քանի խնդիր բարձրացրիք: Դրանցից մեկը տպավորվել է մեր հիշողության մեջ, ահա թե ինչ էիք ասում. «Տարիներ շարունակ... Գորիսի պետական քոլեջը պատրաստել է կադրեր «Քույրական գործ», «Մանկաբարձական գործ» մասնագիտություններով»: Հիմա նման մասնագիտությամբ կրթություն ստանալու համար մեր տարածաշրջանի շրջանավարտները պետք է մեկնեն Երեւան կամ այլ քաղաքներ: Եվ դա այն դեպքում, երբ Գորիսի պետական քոլեջն իր ուսումնական բազայով, դասախոսական անձնակազմով, արտադրական պրակտիկայի հնարավորություններով չի զիջում հանրապետության որեւէ բժշկական ուսումնարանի: Մեր խնդրանքն է` վերանայել այդ մոտեցումը, մանավանդ որ Գորիսի պետական քոլեջն ունի համապատասխան արտոնագրեր, մանավանդ որ շատ-շատ ընտանիքների սոցիալական վիճակը թույլ չի տալիս, որ իրենց երեխան միջին մասնագիտական կրթություն ստանա Գորիսից դուրսե: Ի՞նչ ընթացք ստացավ այդ խնդիրը:

- Նախ` այսօր էլ այդ խնդիրը կա, եւ հրատապ եմ համարում: Երկրորդ, խնդիրը բարձրացվել է ՀՀ կրթության եւ գիտության նախարարության, ինչպես նաեւ Սյունիքի մարզպետարանի առջեւ` քննարկելու եւ լուծում տալու ակնկալիքով: Ողջամիտ որեւէ խոչընդոտ չեմ տեսնում եւ հույս ունեմ, որ 2016-17 ուսումնական տարվա համար նշված մասնագիտությունների գծով կկատարվի ընդունելություն:

- Ձեր ասածից հետեւում է, որ մեր ժամանակներում առանցքային նշանակություն ունի ուսուցանվող մասնագիտությունների հիմնավոր ընտրությունը:

- Ճիշտ եք բնութագրում` այդ հարցն առանցքային նշանակություն ունի յուրաքանչյուր բուհի, միջին մասնագիտական եւ արհեստագործական ուսումնական հաստատության համար:

Հարցն ուղղակիորեն փոխկապակցված է աշխատաշուկայի, Սյունիքի մարզի եւ հատկապես Գորիսի տարածաշրջանի սոցիալ-տնտեսական, հոգեւոր-մշակութային զարգացման հետ: Բայց երկարաժամկետ ծրագրեր այդ առումով չենք կարող մշակել` նկատի ունենալով աշխատաշուկայի պահանջարկի հնարավոր փոփոխությունները, տնտեսության դիվերսիֆիկացիան: Փոխարենը հստակ նախանշել ենք առաջիկա մեկ-երկու տարում ներդրվելիք մասնագիտությունների ցանկը:

Մի կարեւոր հանգամանք էլ կա. նոր մասնագիտությունների ներդրումն ամենեւին էլ մեխանիկական գործընթաց չէ: Ամեն մի նոր մասնագիտություն ներդնելու համար անհրաժեշտ են կադրերի պատրաստում, վերապատրաստում, համապատասխան ուսումնանյութական բազայի ստեղծում եւ այլն: Մի խոսքով` դա լուրջ ջանքեր եւ միջոցներ է պահանջում:

- Իսկ ի՞նչ կասեք լրացուցիչ կրթության (ուսուցման) եւ ոչ ֆորմալ կրթության (ուսուցման) իրականացման վերաբերյալ, արդյո՞ք քոլեջի հնարավորությունները ռացիոնալ են օգտագործվում այդ նպատակով:

- Լրացուցիչ կրթության (ուսուցման) եւ ոչ ֆորմալ կրթության (ուսուցման) իրականացման հնարավորություններն ու պահանջարկը Գորիսի տարածաշրջանում առայժմ ուսումնասիրված են ոչ բավարար:

Կարճաժամկետ ուսումնական ծրագրերի իրականացման համար որոշակի հնարավորություններ ունեն ՀՀ աշխատանքի եւ սոցիալական հարցերի նախարարության զբաղվածության տարածքային կենտրոնները: Նկատի ունենք մասնավորապես թափուր եւ նոր աշխատատեղերի համար մասնագետների վերապատրաստումն ու ուսուցումը:

Երկու-երեք ամիս տեւողությամբ կրթական այդ ծրագրերը, որքան էլ զարմանալի է, Գորիսի տարածաշրջանում տարիներ շարունակ իրագործում էին ինչ-որ հկ-ներ կամ ՍՊԸ-ներ: Եվ եթե մինչեւ վերջերս այդ հարցը կարգավորված չէր, ապա 2015թ. սեպտեմբերի 10-ին ՀՀ կառավարությունն ընդունել է որոշում «Լրացուցիչ կրթական ծրագրերի կազմակերպման եւ իրականացման կարգի մասին», որի համաձայն միջին մասնագիտական եւ արհեստագործական ուսումնական հաստատություններն ավելի շատ հնարավորություն ունեն ընդգրկվելու զբաղվածության կենտրոնների ծրագրերի իրականացման գործում: Այնպես որ` անելիքներ ունենք այդ ուղղությամբ:

- Միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատությունների շրջանավարտներն ունեն մի արտոնություն, որի մասին քչերն են տեղյակ, խոսքը շարունակական կրթության հնարավորության մասին է:

- Իրոք, միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատությունների բարձր առաջադիմություն ցուցաբերած շրջանավարտներն իրավունք ունեն կրթությունը շարունակել բարձրագույն ուսումնական հաստատություններում` համապատասխան մասնագիտության երկրորդ կուրսում` հեռակա ուսուցմամբ: Խնդիրը հստակեցվել է ՀՀ կառավարության 2015թ. հուլիսի 8-ի N752-Ն որոշմամբ: Խնդրեմ, կարող եք ծանոթանալ այդ որոշման հավելվածին` «Կարգ` միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատությունների բարձր առաջադիմություն ցուցաբերած շրջանավարտների` բարձրագույն ուսումնական հաստատություններում համապատասխան մասնագիտությամբ կրթությունը շարունակելու»: Վերջին տարիներին այդ հնարավորությունից օգտվել է քոլեջի 21 շրջանավարտ: Եվ հինգ հոգի, ովքեր քոլեջը կավարտեն այս տարի, պատրաստվում են նույն կերպ ուսումը շարունակել բարձրագույն ուսումնական հաստատությունում:

- Գորիսի պետական քոլեջում, փաստորեն, միջին մասնագիտական կրթական ծրագրերի հետ մեկտեղ իրականացվում են նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթական ծրագրեր:

- Քիչ առաջ ասացի, թե արհեստագործական կրթական ծրագրերով ինչ մասնագիտություններ են ուսուցանվում մեզ մոտ:

Արհեստագործական կրթական ծրագրերի ներդրումը, հավատացեք, իրադարձություն էր Գորիսի տարածաշրջանում:

1990-ականներին փակվել էր Գորիսի պրոֆտեխուսումնարանը, եւ արհեստների քաղաքի համբավ ունեցող Գորիսում ոչ մի տեղ արհեստավոր չէին պատրաստում:

Մենք համարձակորեն գնացինք այդ խնդիրը լուծելու ճանապարհով: 2012 թվականից ներդրվեցին կրթական այդպիսի ծրագրեր, որը, ինչպես եւ ակնկալվում էր, պատշաճ արձագանք ունեցավ: Չորս տարում (2012-2015թթ.) ունեցանք 248 դիմորդ արհեստագործական մասնագիտությունների գծով:

Ուզում եմ նաեւ տեղյակ լինեք` նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) ծրագրերի զգալի մասն իրականացվում է պետական պատվերով: Ավելի պարզ արտահայտվեմ` ուսանողի համար արհեստագործական բաժնում սովորելը մեծամասամբ անվճար է, իսկ անվճար սովորողները նաեւ պետական կրթաթոշակ են ստանում:

Արհեստագործական բաժնի ստեղծումով նաեւ մոտ տասը դրույքի չափով աշխատատեղ է ավելացել մեզ մոտ, այսինքն` աշխատող դասախոսների բեռնվածությունն է ինչ-որ չափով կարգավորվել:

- Կրթական ծրագրերի հետ կապված մի հարց եւս, որ չենք կարող շրջանցել. որքանո՞վ են քոլեջում իրականացվում հանրակրթական ծրագրեր: Մեր հարցի ենթատեքստը, կարծում ենք, պարզ է. երեխան ավարտել է 9-րդ դասարանը (հիմնական դպրոցը) եւ ուզում է միաժամանակ ե՛ւ մասնագիտություն սովորել, ե՛ւ հանրակրթական միջնակարգ դպրոցի շրջանավարտի կարգավիճակ ունենալ:

- «Հանրակրթության մասին» ՀՀ օրենքում 2015թ. ապրիլի 8-ին կատարված փոփոխությամբ 2017թ. հունիսի 1-ից Հայաստանի Հանրապետությունում պարտադիր է միջնակարգ կրթությունը:

Գործող օրենսդրությամբ` հանրակրթական հիմնական ծրագրերը, հանրակրթական ուսումնական հաստատություններից բացի, իրականացվում են նաեւ մասնագիտական ուսումնական հաստատություններում:

Միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատություններում հանրակրթության բնագավառում պետական քաղաքականության կազմակերպման հիմքը կրթության զարգացման պետական ծրագիրն է` դրանից բխող անելիքներով:

Հիմնական դպրոցն ավարտողների մի մասն իր կրթությունը գերադասում է շարունակել նախնական եւ միջին մասնագիտական կրթական ծրագրերով` ստանալով մասնագիտություն եւ ընդհանուր միջնակարգ կրթությունը շարունակելու հնարավորություն:

Ասվածից բխում է Ձեր հարցի պատասխանը` այո, հիմնական դպրոցի շրջանավարտը կարող է գալ քոլեջ ու միաժամանակ ստանալ ե՛ւ միջնակարգ կրթություն, ե՛ւ որեւէ մասնագիտություն:

- Հիմա մեր հանրապետության կրթության ոլորտում, այդ թվում` միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատություններում, համընդհանուր աշխատանք է կատարվում Եվրոպական կրթական տարածքին ինտեգրվելու ուղղությամբ: Ի՞նչ կասեք այդ մասին:

- Հանրապետության նախնական եւ միջին մասնագիտական կրթության ոլորտում իրականացվում են բարեփոխումներ` միտված Եվրոպական կրթական տարածքին ինտեգրմանը, որն ուղղորդվում է Թուրինի գործընթացով:

Գործընթացի պահանջներին համապատասխան հանրապետությունում մշակվել են արհեստագործական եւ միջին մասնագիտական կրթության պետական կրթական չափորոշիչներ, որոնց հիման վրա վերանայվել են ուսումնական ծրագրերը նաեւ Գորիսի պետական քոլեջում:

Այդ առումով, սակայն, անելիքներն ավելի շատ են, քան կատարվածը: Այսինքն` կրթության գլոբալ համակարգերին ինտեգրվելը մեր գործունեության կարեւոր ուղղություններից է:

ՄԿՈւ-ի ոլորտի բարեփոխումների գլխավոր ուղղությունը (ըստ Եվրամիության աջակցության ծրագրի) 12 տարածաշրջանային բազմագործառութային քոլեջները համարելով` ինչ-որ չափով տուժում են (կամ ուշադրությունից դուրս են մնում) մյուս քոլեջները: Իրականության հետ գրեթե առնչություն չի կարող ունենալ դրույթը, որ տարածաշրջանային քոլեջները կստանձնեն (կամ արդեն ստանձնած պիտի լինեն) բարեփոխումների առաջնորդի եւ տարածողի առաքելությունը: Համենայնդեպս նախորդ տարիների փորձը դա է վկայում:

Միաժամանակ` ՀՀ կրթության եւ գիտության նախարարության համապատասխան կառույցների օգնությամբ կմշակենք հայեցակարգ` Գորիսի պետական քոլեջը եվրոպական կրթական տարածքին աստիճանաբար ինտեգրելու վերաբերյալ` նկատի ունենալով «ՀՀ 2014-2025թթ. հեռանկարային զարգացման ռազմավարական ծրագիրը»:

- Իսկ կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող անձինք կարո՞ղ են Գորիսի պետական քոլեջում սովորել:

- «Հանրակրթության մասին» ՀՀ օրենքի 4-րդ հոդվածի 2.1 մասի համաձայն` ,Հայաստանի Հանրապետությունը համընդհանուր ներառական կրթությունը հռչակում է որպես յուրաքանչյուր երեխայի կրթության իրավունքի ապահովման երաշխիքե:

Ըստ 2014թ. դեկտեմբերի 1-ին ընդունված «Հանրակրթության մասին» ՀՀ օրենքի լրացումների եւ փոփոխությունների` ուսումական հաստատություններում սովորող կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցողների ծանրակշիռ մեծամասնությունը մինչեւ 2025թ. իրականացվելիք համընդհանուր ներառման պետական քաղաքականության արդյունքում իր կրթական իրավունքը կիրականացնի ընդհանուր կամ մասնագիտացված հանրակրթական ծրագրեր իրականացնող ուսումնական հաստատությունում:

Օրենքի այդ պահանջները մենք կատարում ենք եւ ունենք հետագա անելիքների հստակ ծրագրեր: Եվ այսօր արդեն կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող անձինք նույնպես կարող են ուսանելու գալ Գորիսի պետական քոլեջ:

- Կրթական ծրագրերի որակյալ իրականացումը, անշուշտ, պահանջում է ե՛ւ կադրերի վերապատրաստում, ե՛ւ ուսումնական պլանների արդիականացում, ե՛ւ մասնագիտությունների չափորոշիչների նորացում:

Կարողանո՞ւմ եք հասնել ժամանակի հետեւից:

- Ուսուցանվող բոլոր մասնագիտությունների համար մշակվել եւ ներդրվել են նոր չափորոշիչներ:
Մասնագիտական կրթության եւ ուսուցման զարգացման ազգային կենտրոնի (ՄԿՈՒԶԱԿ) կողմից մշակվել եւ ներդրվել են չափորոշիչներից բխող ուսումնական պլաններ:

Դասավանդվող առարկաներից 104-ի համար մշակվել եւ ներդրվել են մոդուլային ուսումնական ծրագրեր:

Անձնակազմի եւ հատկապես մանկավարժական կադրերի վերապատրաստումը եղել է ուշադրության կենտրոնում: ԿԳ նախարարության, Կրթության ազգային ինստիտուտի եւ ՄԿՈՒԶԱԿ-ի կողմից կազմակերպվել է վերապատրաստման ութ դասընթաց: Բավականին արդյունավետ կազմակերպված այդ դասընթացներին պարբերաբար եւ պարտադիր կարգով մասնակցել են տնօրենն ու փոխտնօրենները, դասախոսներն ու վարպետները:

Սրանք աշխատանքներ են, որոնք չեն կարող շարունակական չլինել...

- Ուսուցման արդիական համակարգը ե՛ւ բուհում ու դպրոցում, ե՛ւ միջին մասնագիտական ու նախնական մասնագիտական կրթական հաստատություններում ենթադրում է ուսումնամեթոդական համապատասխան բազա: Կարո՞ղ եք ներկայացնել քոլեջում գործող կաբինետները, լաբորատորիաները եւ արհեստանոցները:

- Ունենք կահավորված երեք կաբինետ (համակարգչային, կենսաբանության եւ անատոմիայի, ռազմագիտության), կահավորված երկու լաբորատորիա` ֆիզիկայի եւ քիմիայի, չորս արհեստանոց` փայտամշակման, խոհարարական գործի, կարի եւ վարսահարդարության, ինչպես եւ անընդհատ համալրվող գրադարան… Աշխատանքներ են տարվում նոր կաբինետներ, արհեստանոցներ եւ լաբորատորիաներ ստեղծելու ուղղությամբ:

- Մենք բավականին զրուցեցինք կրթությանն առնչվող հարցերի շուրջ, բայց գերխնդիրը, ի վերջո, ժամանակակից անձի եւ քաղաքացու ձեւավորումն է: Կուզենայինք նաեւ այդ մասին լսել:

- Ուսանողի` ազգային, բարոյական եւ համամարդկային արժեքների ոգով դաստիարակությանը միտված աշխատանքները մեր գործունեության հիմնական ուղղություններից են:

Երիտասարդության ռազմահայրենասիրական դաստիարակությանը նպաստելու համար քոլեջում ստեղծվել է ռազմագիտության կաբինետ` կահավորված անհրաժեշտ գույքով եւ ցուցավահանակներով: Հանրապետական ու մարզային մասշտաբի միջոցառումների եւ ուսումնասիրությունների ընթացքում կաբինետը քանիցս արժանացել է լավագույնի կոչման: Կաբինետի հնարավորություններն օգտագործվում են ուսանողների ռազմահայրենասիրական դաստիարակության գործում:

Ռազմահայրենասիրական դաստիարակության նպատակով կազմակերպվում են այցելություններ տարածաշրջանում տեղաբաշխված զորամասեր, կազմակերպվում են հանդիպումներ զինվորների ու սպաների, Հայրենական մեծ պատերազմի եւ Արցախյան պատերազմի վետերանների, զոհված ազատամարտիկների ընտանիքների անդամների հետ:

Քոլեջում հետաքրքիր ավանդույթներ կան գեղագիտական դաստիարակության ոլորտում: Ցուցահանդեսները, հիշարժան տարեթվերի նշումը, գեղարվեստական ինքնագործ խմբերի ելույթները, մարզական միջոցառումները տարիների ընթացքում քոլեջին ճանաչում են բերել:

Պարբերաբար կազմակերպվում են հանդիպումներ արվեստի, մշակույթի, գիտության ներկայացուցիչների հետ, ովքեր այցելում են Գորիս:

- Միգուցե անդրադառնանք նաեւ հիմնախնդիրների՞ն:

- Մեր զրույցի ընթացքում արդեն անդրադարձանք որոշ հիմնախնդիրների:

Ասվածին ավելացնեմ հետեւյալը` քոլեջի շենքի բակի հիմնանորոգում, մասնավորապես ջրահեռացման համակարգի ստեղծում:

Օրակարգային է շենքի ջեռուցման հարցը. առավել օպտիմալ տարբերակը շենքի գազիֆիկացումն է: Առայժմ շենքը ջեռուցվում է վառելափայտով կամ էլեկտրական սալիկներով:

Առաջնային է շենքի հարկաբաժինների նորոգումը, լսարանները գրավիչ տեսքի բերելը:

Կարեւոր հարց եմ համարում քոլեջի դասախոսական կազմի սոցիալական կարիքների բավարարմանը միտված աշխատանքը:

Քոլեջում աշխատելն ավելի գրավիչ դարձնելուն, օրինակ, կարող է նպաստել սոցիալական փաթեթի շահառուների մեջ միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատությունների աշխատակիցներին ընդգրկելը` համապատասխան փոփոխություններ կատարելով ՀՀ կառավարության 2012թ. դեկտեմբերի 27-ի N1691-Ն որոշման մեջ: Տարօրինակ է, երբ նախնական մասնագիտական ուսումնական հաստատություններն այդ փաթեթի շահառու են, իսկ միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատություններում արհեստագործական կրթական ծրագրեր իրականացնողները` ոչ:

- Մեր զրույցն ամբողջական չի լինի, եթե չանդրադառնանք կարեւոր մի հարցի` շրջանավարտների աշխատանքի տեղավորման ներկա վիճակին եւ հեռանկարին:

- Իսկապես, պատանիներն ու աղջիկները մասնագիտություն են ստանում, որպեսզի հետագայում կամ շարունակեն կրթությունը, կամ ձեռք բերած մասնագիտությամբ աշխատանք ունենան եւ ընդհանրապես կյանքում իրենց տեղը գտնեն, ինքնադրսեւորվեն:

Անկեղծ լինենք` իրավիճակը ոչ սովորական է. բուհերի, միջին մասնագիտական եւ արհեստագործական կրթօջախների լայն ցանց` մի կողմից, մյուս կողմից` զբաղվածության լրջագույն խնդիր հանրապետությունում:

Եվ նման իրավիճակում մեր շրջանավարտների մոտ 20 տոկոսն է ամեն տարի իր մասնագիտությամբ աշխատանք գտնում, մի մասն էլ աշխատանքի է անցնում ոչ իր մասնագիտությամբ:

Բայց մեզ համար մի ուրիշ չափանիշ էլ կա. արդյո՞ք մեր շրջանավարտները` աշխատանք ունեցող, բավարարում են գործատուի մերօրյա պահանջները:

Հաճելիորեն պիտի ասեմ` մեր շրջանավարտների արհեստավարժության, հմտության, պրոֆեսիոնալ որակների մասին բազմաթիվ արձագանքներ ունենք ամենատարբեր ոլորտների գործատուներից: Դրանք վկայում են, որ Գորիսի պետական քոլեջի շրջանավարտները հաջողությամբ են կյանքում քննություն բռնում ե՛ւ իրենց մասնագիտական գիտելիքներով, ե՛ւ իրենց քաղաքացիական կերպով:

Վերը նշվածով հանդերձ, շրջանավարտներին մասնագիտական աշխատանքով բավարարելու խնդիրը եղել եւ մնում է օրախնդիր, քանի դեռ մեզանում (ամբողջ հանրապետության մասշտաբով) զբաղվածության խնդիրը հիմնովին չի կարգավորվել:

- Եվ վերջին հարցը, ի՞նչ կուզենայիք ասել հանրակրթական դպրոցների շրջանավարտներին, ովքեր դեռեւս չեն կողմնորոշվել ապագա մասնագիտության ընտրության հարցում:

- Ընդամենը մեկ նախադասություն` ուսանելու եկեք Գորիսի պետական քոլեջ եւ կստանաք հիմնավոր գիտելիքներ ու պահանջված կլինեք աշխատաշուկայում:

Ասվածը, հավատացեք, սոսկ խոսք չէ: 2009-2015թթ. տարեկան միջին հաշվով 130 հոգի ընդունելության է եկել քոլեջ, ինչը վկայում է քոլեջի պահանջված եւ նախընտրելի լինելու մասին:

Մի լրացում եւս, որ անպայմանորեն կհետաքրքրի դպրոցի շրջանավարտներին` վերջին տարիներին մեր քոլեջում անընդհատ ավելացել են անվճար տեղերը. դա հնարավորություն է տվել, որ սոցիալապես անապահով խավերից ավելի շատ ուսանողներ ընդգրկվեն մասնագիտական եւ արհեստագործական բաժիններում: Այդ իրողությունը շարունակվելու միտում ունի…

Եվ, օգտվելով առիթից, քոլեջի դասախոսական անձնակազմի եւ իմ շնորհակալությունն եմ հայտնում ՀՀ կրթության եւ գիտության նախարարությանը, Սյունիքի մարզպետարանին, Գորիսի քաղաքապետարանին, մեր բոլոր գործընկերներին` աջակցության եւ համագործակցության համար: Քոլեջի հաջողությունները նաեւ այդ համագործակցության արդյունք են: Մեր առջեւ ծառացած բազում խնդիրների լուծման գրավականներից մեկն էլ այդ համագործակցությունն է:

Հարցազրույցը` ՎԱՀՐԱՄ ՕՐԲԵԼՅԱՆԻ

Կապանի համառոտ ֆիզիկաաշխարհագրական բնութագիր

03.05.2024 12:20

Կիրանցի մուտքերը շարունակում են փակ մնալ

03.05.2024 11:25

Արկադիա Ղազարյան. մարզիչը և մանկավարժը

03.05.2024 11:05

ԹՈՒՂԹ ԱԿՍԵԼ ԲԱԿՈՒՆՑԻՆ, ԳՐՎԱԾ ԼԵՆԻՆԳՐԱԴԻՑ

03.05.2024 10:24

Քյոխը առաջին անգամ փակագծեր է բացում 44-օրյա պատերազմի ընթացքի մասին

03.05.2024 10:14

Շնորհավորական` Սյունյաց թեմի առաջնորդ տեր Մակար վրդ. Հակոբյանի ձեռնադրման 20-ամյակի առթիվ

02.05.2024 21:19

ՀՀ և Ուկրաինայի ԱԳ նախարարները քննարկել են երկկողմ հարաբերությունների, քաղաքական երկխոսության և տարածաշրջանային հարցեր

02.05.2024 20:01

Հայաստանցի ռազմական բժիշկները մասնակցում են ՆԱՏՕ-ի բազմազգ զորավարժությանը

02.05.2024 17:58

Պարզվել են «Ուրալ» մակնիշի ավտոմեքենայի վթարման պատճառները. զորամասի երկու պաշտոնատար անձ է կալանավորվել

02.05.2024 17:55

Հայաստանի հետ բարեկամությունը լավ, բայց դատարկ երազանք է. թուրք վերլուծաբան

02.05.2024 17:19

ԿԱՊԱՆԻ ԳԵՂԱՐՎԵՍՏԻ ՄԱՆԿԱԿԱՆ ԴՊՐՈՑԸ ՆՈՐ ՏՆՕՐԵՆ ՈՒՆԻ

02.05.2024 17:13

ԼՂ-ից տեղահանված անձանց ֆինանսական աջակցության համար պետբյուջեից ավելի քան 48 մլրդ դրամ կհատկացվի

02.05.2024 16:01