Կառավարությունն առաջարկում է փոփոխություններ Հարկային օրենսգրքում և կուտակային կենսաթոշակային մասին օրենքում՝ առաջարկելով համահարթեցնել եկամտահարկի դրույքաչափերը, ինչպես նաև պարտադիր կուտակայինի մասնակից հանդիսացող քաղաքացու և պետության հատկացումների հարաբերակցությունը կրկին հավասարեցնել: Նախագծերը հրապարակվել են իրավական ակտերի հրապարակման միասնական E-draft.am կայքում:
Ներկայումս եկամտահարկի եռաստիճան համակարգ է գործում՝ 23, 28 և 36 տոկոս դրույքաչափեր, իսկ շահութահարկի դրույքաչափը 20 տոկոս է: Կառավարությունն առաջարկում է 2019 թվականի հուլիսի 1-ից անցում կատարել եկամտային հարկի մեկ միասնական դրույքաչափի՝ սահմանելով 23 տոկոս, իսկ մինչև 2023 թվականը եկամտային հարկի դրույքաչափն աստիճանաբար նվազեցնել 20 տոկոս:
Առաջարկվում է նաև եկամտային հարկի դրույքաչափերի և ֆիզիկական անձանց հարկային բեռի նվազեցմանը զուգահեռ աստիճանաբար վերականգնել կուտակային կենսաթոշակային հատկացումների պետական բյուջեի և քաղաքացիների մասնակցության հավասարության սկզբունքը` այսինքն կրկին այնպես, ինչպես գործում էր նախորդ իշխանությունների ժամանակ, երբ 5% վճարում էր քաղաքացին, 5%՝ պետությունը:
Հարկային օրենսգրքի առաջարկվող փոփոխություններից է 2019 թվականի հուլիսի 1-ից սկսած՝ առավել առաջանցիկ տեմպերով ծխախոտի արտադրանքի և ալկոհոլային խմիչքների համար ակցիզային հարկի դրույքաչափերի բարձրացումը, ինչպես նաև օղու և էթիլային սպիրտի նվազագույն իրացման գների բարձրացումը՝ 1 լիտր 100 տոկոսանոց սպիրտի հաշվով 3500 դրամի փոխարեն նախատեսելով 6000 դրամ:
Եթե այս տեսքով հարկային օրենսգրքում փոփոխություններ կատարվեն, ապա 2019 թվականի հուլիսի 1-ից ակցիզային հարկով հարկման ենթակա ապրանքների շրջանակը կընդլայնվի՝ որպես ենթաակցիզային նոր ապրանք սահմանելով 100 գրամ ըմպելիքի մեջ հինգ և ավել գրամ շաքար պարունակող ըմպելիքները՝ մեկ լիտրի համար սահմանելով 30 դրամ: Նախատեսվում է 2019 թվականի հուլիսի 1-ից բարձրացնել նաև գարեջրի ակցիզային հարկի դրույքաչափը:
Հարկային օրենսգրքի առաջարկվող փոփոխություններից է նաև փոքր ձեռնարկատիրության հարկման համակարգի պարզեցումը, որը նախատեսվում է 2020 թվականի հունվարի 1-ից: Առաջարկվում է ինքնազբաղված անձանց համակարգի և ընտանեկան ձեռնարկատիրության համակարգերի փոխարեն ներդնել մեկ միասնական՝ միկրոձեռնարկատիրության հարկման համակարգ: Ըստ նախագծի՝ հարկման այս համակարգից կարող են օգտվել ինչպես իրավաբանական անձինք և անհատ ձեռնարկատերերը, այնպես էլ անհատ ձեռնարկատեր չհանդիսացող ֆիզիկական անձինք, եթե վերջիններիս իրացման շրջանառության տարեկան մեծությունը չի գերազանցում 20 մլն դրամը:
Ըստ նախագծի, սակայն, միկրոձեռնարկատիրության սուբյեկտ չեն կարող համարվել Երևան քաղաքի վաչական սահմաններում, ինչպես նաև Երևան քաղաքի վարչական սահմաններից դուրս՝ առևտրի իրականացման վայրերում, առևտրի կենտրոններում և տոնավաճառներում առևտրական (առք ու վաճառքի) գործունեությամբ զբաղվող կազսմակերպություններն ու անհատ ձեռնարկատերերը: Միկրոձեռնարկատիրության սուբյեկտները իրենց գործունեության մեջ, որպես վարձու աշխատող կարող են ներգրավել ֆիզիկական անձանց առանց սահմանափակումների, որոնց վճարվող եկամուտներից եկամտային հարկը հաշվարկվելու է հինգ հազար դրամի չափով:
Առաջարկվում է նաև 2020 թվականի հունվարի 1-ից 301 և ավել ձիաուժ ունեցող մեքենաներից շրջակա միջավայր արտանետումների համար բնապահպանական հարկի դրույքաչափը փոփոխել՝ մեկ ձիաուժի համար ներկայումս նախատեսված 50 դրամի փոխարեն սահմանելով 150 դրամ:
Հիշեցնենք, որ E-draft.am-ը նախարարությունների աշխատանքային հարթակն է, և նախագիծն օրենքի ուժ ստանալու համար պետք է արժանանա կառավարության հավանությանը, ապա ուղարկվի խորհրդարան:
Լուսանկարը՝ Primeminister.am-ի
hetq.am