2021-ի նոյեմբերից, երբ թուրքերն օկուպացրին Սյունիքով անցնող միջպետական ճանապարհի հայտնի հատվածը, Մ2-ի «առաքելությունը» ծանրացավ Մ2-Հալիձոր-Տաթեւ-Կապան ճանապարհի «ուսերին»:
Երկու տարվա ընթացքում կատարված ճանապարհաշինական հսկայածավալ աշխատանքներից հետո մայրուղու վիճակը բավականին լավացել է:
Եվ, այդուհանդերձ, որոշ հատվածներ շարունակում են դժվարություններ հարուցել: Նման ճանապարհահատվածներից է Տաթեւի արեւելյան մուտքի մոտ 200 մ երկարությամբ հատվածը:
Վաղուց վերաշինման սպասող այդ ճանապարհահատվածը, ի վերջո եւ բարեբախտաբար, հիմնանորոգվում է, որը գնահատելի է:
Այդ հանգամանքից ելնելով, երկու օր ժամանակով՝ ցերեկային ժամերին, Տաթեւ-Շինուհայր մայրուղով երթեւեկությունը կազմակերպվում է ընդհատումներով:
Սակայն, ինչպես եւ կարելի էր սպասել, Կապան քաղաքի արեւելյան մուտքից սկսած խոշոր բեռնատարների կուտակումներ են…
Կուտակումներ են նաեւ Շինուհայրի խաչմերուկում եւ խաչմերուկից դեպի հարավ ձգվող ճանապարհին, ինչպես եւ Սատանի կամրջի մերձակայքում:
Չնայած հարյուրավոր բեռնատարների կուտակումներին, ստեղծված իրավիճակն արտառոց չի կարելի համարել, քանզի փորձ է արվում մեկ-երկու օրվա ընթացքում հիմնանորոգել մայրուղու վերոնշյալ խնդրահարույց հատվածը:
Արտառոց կարելի է համարել Կապան-Տաթեւ մայրուղու Վերին Խոտանանի հատվածը. Շրվենանցի խաչմերուկից մինչեւ Վերին Խոտանան դարձյալ հարյուրավոր բեռնատարների կուտակումներ էր ժամը 15-ի դրությամբ: Եվ միայն այն պատճառով, որ բեռնատարներից մեկը չէր կարողանում հաղթահարել եկեղեցու կողքի ոլորանը:
Վերին Խոտանանում, ցավոք, նման պատկերի կարելի է հանդիպել պարբերաբար….
Ելքը գյուղը շրջանցող ճանապարհի կառուցումն է, որի հողային աշխատանքներն ավարտվել են: Մինչ այդ, կարծում ենք, Վերին Խոտանանում պետք է լինի քաշող-ձգող մեքենաների հերթապահություն, որն այդպես էլ չի կազմակերպվում:
Իսկ Կապան-Տաթեւ ճանապարհի՝ Տաթեւ գյուղի հարավային եզերքից դեպի արեւմուտք թեքվող նոր՝ այլընտրանքային ճանապարհը, որ կառուցվում է… Փոքր եւ մարդատար մեքենաներն ու սովորական բեռնատարները հաջողում էին այդ ճանապարհը հաղթահարել առանց դժվարությունների: Ընդ որում՝ Տաթեւ-Լծեն-Շամբ-Նորավան ճանապարհի կառուցման ավարտի մասին դեռեւս վաղ է խոսել, թեեւ ոլորտի պատասխանատուներն (իրավիճակին անտեղյակ) այլ բան են խոստացել…
Նշված հատվածում միայն նորմալ վիճակում է Մ2-Նորավան ճանապարհահատվածը, որը, դեռեւս մեկ տարի առաջ, բարձր մակարդակով շահագործման է հանձնել «Սիսիանի ԲՈՒԱՏ» ընկերությունը, ինչի համար գնահատանքի արժանի է այդ կազմակերպության սեփականատեր Դավիթ Բեգլարյանի գործունեությունը:
Ինչ վերաբերում է Տաթեւի մուտքի տարածքում կատարվող աշխատանքներին, ապա այն, որքանով տեսանք, հայտարարված ժամկետում (եթե ոչ շուտ) ավարտին կհասցվի: Համենայն դեպս այդպիսի տպավորություն ստացանք…
Ճանապարհի մի քանի հատվածներում էլ վերստին ականատես եղանք ՃՈ 2-րդ գումարտակի 6-րդ վաշտի 2-րդ դասակի ծառայողների գործունեությանը, որը, անշուշտ, դրվատելի է (դասակի հրամանատար, փոխգնդապետ Արմեն Սարգսյան): Բացառապես նրանք էին դժվարին այդ իրավիճակում կարգավորում մայրուղում ստեղծված վիճակը:
Հ.Գ.
Մեր շրջայցի ընթացքում վերստին համոզվեցինք, որ Տաթեւ-Լծեն այլընտրանքային ճանապարհը խնդրի լուծման վատագույն տարբերակն է: Դեռեւս ձյան աննշան տեղումներ են եղել, բայց արդեն իսկ դժվարություններ կան ճանապարհի բազմաթիվ ոչ արեւահայաց հատվածներում…
Դրա փոխարեն հարկավոր էր փոքր-ինչ ընդլայնել Սատանի կամուրջ-Տաթեւ ճանապարհի ներքեւի եւ վերեւի երեքական ոլորանները, եւ այդ ճանապարհը բազմապատիկ անգամ հաջողված կլիներ, քան 2150 մետր բարձրության լեռնագագաթ բարձրացող եւ իջնող մայրուղին: Արդյունքում՝ պետական բյուջեի աննշան ծախսումով կունենայինք բարեհարմար եւ ապահով մայրուղի: