Մարզի ճանապարհների հիմնանորոգման մասին հրապարակում պատրաստելիս երբեմն երկրի արյունատար երակներ համարվող ուղիների վերաբերյալ որևէ ասացվածք եմ օգտագործում. այս անգամ չինականն ընտրեցի. թե ուզում ես հարստանալ, ճանապարհ կառուցիր: Բայց մեր դեպքում հարստանալն երկրորդական պլան է մղվում, առաջնայինն անվտանգությունն է, քանզի Սյունիքի որոշ համայքներ հայտնվել են կատարյալ շրջափակման մեջ: Այս առումով առավել տուժածներից է Շուռնուխը. նախ GPS –ային տեղորոշմամբ՝ գյուղի մի մասն անցավ թշնամուն, իսկ Մ-2 միջպետական ճանապարհի Որոտանի հատվածում մաքսակետ տեղադրելուց հետո ընդհանրապես հայտնվեց փակուղում:
Գոնե հուսադրող է այն հանգամանքը, որ մեկ ամսից ավելի է, ինչ սկսել է Տանձավեր-Շուռնուխ մոտ 15 կմ երկարությամբ ճանապարհի շինարարությունը, որ իրականացնում է «Սահակ և Արցափ» ընկերությունը (գործադիր տնօրեն՝ Համլետ Խուդաբաշյան): Ընկերությունը հիմնականում շինարարություն է իրականացնում մայրաքաղաքում և ահա իր աշխատանքներով ու արդիական տեխնիկայով Սյունյաց սարերում են:
Դեկտեմբերի 8-ին այցելեցինք ճանապարհաշինարարներին: Տաթև-Կապան ճանապարհից (ավելի ստույգ՝ Տանձավեր գյուղից) թեքվում ենք դեպի ձախ և հայտնվում միանգամայն նոր իրականության մեջ ( խոսքը նոր կառուցվող ճանապարհի իրողությանն է վերաբերում): Ճանապարհի մի հատվածը անցնում է անտառապատ տարածքով, ծառերը գլխատված են, հողային շերտը հեռացվում է, հասել են ապառաժին, որը հեռացնելու համար հիդրավլիկ հորատման մուրճեր պիտի օգտագործվեն:
Ընկերության երիտասարդ գործադիր տնօրեն Համլետ Խուդաբաշյանն իր մասին երկար չի պատմում, իրավաբանական կրթություն ունի, բայց վերջին տարիներին շինարարությունում է: Նոր ճանապարհի (իր ձևակերպմամբ) սևագիրն են անում...
Մեր այցելած օրը 15 տեխնիկա էր աշխատում շինարարությունում՝ հիմնականում էքսկավատորներ և բեռնատարներ: Մեր հարցին՝ թե ի՞նչ դժվարություններ կան, պատասխանում է, թե ամենադժվար գործը ծանր տեխնիկան մայրաքաղաքից շինտեղամաս տեղափոխելն է: Մ-2 Գորիս-Կապան ավտոճանապարհը չի գործում, Գորիս-Տաթև-Տանձավեր ճանապարհը 35-50 տոննա կշիռ ունեցող տեխնիկայի տեղափոխումը խնդիրներ է հարուցում: Ինչ վերաբերում է կադրերին. «Այստեղ նվիրյալ տղաներ են աշխատում, նրանց ասել եմ՝ սարի գլխին ենք աշխատելու, որտեղից թուրքը ձեզ տեսնելու է, առարկություն չի եղել, մայրաքաղաքից վեր են կացել, սրտանց եկել են այստեղ աշխատելու»,-պատմում է Համլետը և հավելում, որ շինարարությունում նաև Տանձավերից մարդիկ են ընդգրկված: Համագործակցում են տեղական իշխանությունների հետ, այդ առումով ամեն ինչ հարթ է, իր ձևակերպմամբ խոչընդոտներ չեն եղել:
Դժվարին տեղանքներով է անցնում ճանապարհը, աշխատանքի բերումով վերջերս եղանք մարզում կառուցվող շրջանցիկ համարյա բոլոր ճանապարհներում (Կապան-Ճակատեն, Քաշունու խաչմերուկ-Բարձրավան և այլն). այս մեկն առավել բարդ տեղանքներով է անցնում, մեր հանդիպածներից ամենաբարդն է, նախևառաջ հողային մեծածավալ աշխատանքներով: Թեև վերջինիս համար գործադիր տնօրենը ժամկետ նշեց, բայց մեզ համար քիչ հավանական թվաց, մանավանդ ձմռան անբարենպաստ եղանակը, անկասկած, դժվարություններ կստեղծի հողային աշխատանքներ իրականացնելու համար:
Վահրամ Օրբելյան