ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի ու սպորտի նախարարությունն առաջարկում է փոխել 10 տարի կիրառվող, բայց օգուտ չտված դպրոցական գնահատման համակարգը։
Դպրոցներում 10 բալանոց գնահատման համակարգին անցնելուց անցել է շուրջ տասը տարի, բայց կրթության որակն ու բովանդակությունը ոչ միայն չեն փոխվել, այլև առաջացել են նոր լուրջ խնդիրներ: Կատարած ուսումնասիրությունների արդյունքում նման եզրակացության են հանգել ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի ու սպորտի նախարարությունում:
Փոփոխությունների նախագիծն արդեն հրապարակվել է իրավական ակտերի հրապարակման e-draft հարթակում:
Նախագծում առաջարկվում է մինչև 5-րդ դասարանում սովորող երեխաներին ընդհանրապես գնահատականներ չնշանակել և գնահատումն իրականացնել` սկսած 5-րդ դասարանի երկրորդ կիսամյակից: Այս կերպ, նախագծի հեղինակների համոզմամբ, երեխաները կսովորեն ոչ թե հանուն գնահատականի, այլ հանուն գիտելիքի:
Բանն այն է, որ նախարարության ուսումնասիրությունը ցույց է տվել, որ գործող գնահատման համակարգում ուսուցիչը հաճախ երեխային ցածր է գնահատում նրան պատժելու համար:
«Տասնամյակներ շարունակ` այս սկզբունքով սովորող աշակերտը ձգտում է լավ հիշել սովորածը՝ գնահատական ստանալու համար, իսկ ուսուցիչը դասավանդում է այնպես, որ աշակերտներն ուսումնասիրված գիտելիքը հիշեն մինչև թեմատիկ գրավոր աշխատանքը կամ քննությունը»,- նշում է նախարարությունը։
Նախագծում առաջակվում է հրաժարվել նաև«բացասական» կամ «անբավարար» գնահատականներից: Արդյունքում կվերանա նաև «երկտարեցիության» երևույթը, որը, ոլորտի պատասխանատուների համոզմամբ, «նպաստում է սովորողների առանձին խմբի պիտակավորմանը և սոցիալական մեկուսացմանը, այլ ոչ թե աջակցում նրանց խնդիրների կարգավորմանը»։
Իսկ որպեսզի աշակերտները հնարավորություն ու ժամանակ ունենան հասկանալու ու յուրացնելու դասավանդվող թեմաները, նախագիծն առաջարկում է նաև թեթևացնել ներկա ուսումնական պլանները:
Գործող չափորոշիչով` տարրական դպրոցում որպես նվազագույն ծավալ սահմանված է տարեկան 2940 ժամ, որն առաջարկվող չափորոշիչում նվազեցվել է և դարձել 2746 ժամ տարեկան։
Միջին դպրոցում սահմանված տարեկան նվազագույնը 5100 ժամն առաջարկվում է սահմանել 4760, իսկ ավագ դպրոցի 3060 ժամը՝ 2890 ժամ տարեկան։
Չափորոշիչների փոփոխությունները հանգեցնելու են նաև դասագրքերի փոփոխության, ինչի արդյունքում դպրոցական ծրագրերի փոփոխությունը պետական բյուջեի վրա կարժենա 4 469 665 152 ՀՀ դրամ:
Նշենք, որ առաջարկվող փոփոխությունները նախատեսվում է իրականացնել ՀՀ կառավարության 2010 թ-ի որոշման մեջ: Հանրային քննարկման ներկայացված նախագիծը նախատեսվում է ընդունել 2020թ.-ի հուլիսի 7-ից հետո, երբ կավարտվի հանրային քննարկման համար նախատեսված ժամկետը:
Այս պահին նախագիծը որևէ գրավոր առաջարկ չի ստացել, բայց ստացել է 34 կողմ և 30 դեմ ձայն: