Ընտրակաշառքի նոր մեխանիզմ է փորձ արվում կյանքի կոչել. Արմեն Մարտիրոսյան

08.09.2018 19:05
723

«Առաջին լրատվական»-ի զրուցակիցն է «Ժառանգություն» կուսակցության նախագահ Արմեն Մարտիրոսյանը։

– Պարոն Մարտիրոսյան, Դուք ահազանգել եք ընտրախախտումների մասին։ Ընտրախախտումների ի՞նչ մեխանիզմների մասին է խոսքը։

– Մենք հույս ունենք, որ այն ահազանգերը, որոնք ստացել ենք, համատարած բնույթ չեն կրի, և այդ ինֆորմացիոն հոսքը, որը եղել է, կլինի կարճաժամկետ և լոկալ։ Խոսքը նրա մասին է, որ ընտրակաշառք բաժանելու նոր մեխանիզմ կարող է հայտնվել, որի էությունը հետևյալն է՝ մարդիկ կարող են գրանցվել իբրև շտաբի աշխատող, և դրա հաշվին գումար կարող է բաժանվել։ Պայմանական ասենք, օրինակ՝ եթե ընտանիքում կա 4 ընտրող, ինքը կստանա X անգամ 4 ընտրող գումար, եթե կունենա 2 ընտրող՝ X անգամ երկու ընտրող գումար, և այդպես շարունակ։ Նմանատիպ մեխանիզմը կարող է կյանքի կոչվել, բայց քանի որ այս պահին դա տոտալ չէ, այդ իսկ պատճառով հայտարարում ենք, որ ԱԱԾ-ն ու Ոստիկանությունը օպերատիվ հետախուզական քայլեր իրականացնեն՝ պարզելու՝ դրանք համակարգվա՞ծ են լինելու կուսակցությունների ղեկավարության կողմից, թե՞ ուղղակի ինքնագործունեություն է որոշ անձանց կողմից։

– Որտեղի՞ց եք ստացել այդ ահազանգերը, կամ ո՞ր կուսակցությունների կողմից է փորձ արվում ընտրախախտման նման մեխանիզմ կյանքի կոչել։ Այս պահին կարո՞ղ եք անուններ ասել։

– Եթե ամբողջական տեղեկատվություն լիներ, համոզված լինեինք, թե որ կուսակցությունների ղեկավարության կողմից է հրահանգավորված, այդ դեպքում անուն կտայինք։ Հակառակ պարագայում ճիշտ չեմ համարում անուն ասել, կարող է նաև սև PR  համարվել։ Կարծում եմ՝ իրավապահ մարմինները, իրենց գործառույթներն իրականացնելով, պետք է պարզեն՝ դա լոկա՞լ բնույթ է կրում, թե՞ ոչ, իրականում կա՞, թե՞ ոչ, ու նմանատիպ հարցերի պատասխաններ։

– Պարոն Մարտիրոսյան, «Ժառանգությունն» ի՞նչ տեսակետ ունի ԿԸՀ նախագահ Տիգրան Մուկուչյանի հրաժարականի պահանջի մասով։

– «Ժառանգության» տեսակետն այն է, որ մենք պետք է ունենանք նոր Ընտրական օրենսգիրք, նոր ընտրական հանձնաժողով՝ ոչ միայն կենտրոնական, այլև տարածքային։ Հնարավոր է՝ կազմավորման մեխանիզմներ փոխվեն։ Ես այնպիսի մեխանիզմ էի առաջարկել, որի դեպքում տեղամասերում մարդկային գործոնի դերը նվազելու էր, և հնարավորություն կլիներ տեղում ունենալու պրոֆեսիոնալ հանձնաժողովականներ։ Բայց ակնհայտ է, որ այս ԿԸՀ-ն, ցավոք սրտի, նախորդ կեղծարարությունների մաս է եղել այն առումով, որ ինքը արդարացրել է այդ կեղծիքները, իրավական հովանոց է հանդիսացել կեղծարարությունների համար։ Կարծում եմ՝ անմիջապես իրեն չէ, որ հրահանգավորել են կեղծիքներ իրականացնել, բայց իրենք աչք են փակել և, այսպես ասած, իրավական ինդուլգենցիա են ապահովել։ Դա իհարկե պատասխանատվություն է առաջացնում, որովհետև խոսքն իշխանության յուրացման մասին է, ուստի ԿԸՀ-ն փոխելու հարցը կա, և մեր քաղաքացիների պահանջը հիմնազուրկ չէ։

– Այսինքն՝ «Ժառանգությունը» և՞ս կարծում է, որ այս հանձնաժողովի դեպքում արդար ընտրություններ չեն լինի։

– Ոչ, ես այդպիսի բան չասացի։ Ես ասում եմ, որ պատասխանատվության խնդիր կա, և ակնհայտ է, որ ոչ միայն Կենտրոնական ընտրական հանձնաժողովը, այլև ընտրատարածքային հանձնաժողովները պետք է անպայման փոխվեն։ Օրինակ բերեմ. 2010 թվականին Ընտրական օրենսգրքի այնպիսի փոփոխություն տեղի ունեցավ, որի արդյունքում եթե մինչ այդ «Ժառանգությունը» և՛ ԿԸՀ-ում, և՛ ընտրատարածքային հանձնաժողովներում անդամ ուներ, այդ փոփոխություններից հետո խորհրդարանում առկա բոլոր քաղաքական ուժերը պահպանեցին իրենց անդամներին, և միայն «Ժառանգության» տեղն էր, որ վերցրին։ Այդ փոփոխությունները հատուկ արվում էին «Ժառանգության» դեմ, ընդ որում՝ այդ մարդկանց ճնշող մեծամասնությունը, ովքեր հանձնաժողովի անդամներ են եղել, այդպես էլ մնացել են։ Կարող ենք ասել՝ իբր ապակուսակցականության անվան տակ «Ժառանգությանն» ընտրական հանձնաժողովներից դուրս մղման գործընթաց տեղի ունեցավ։ Մինչդեռ իշխանության մաս կազմած կուսակցություններն իրենց տեղերը պահպանեցին։ Ասածս ևս մեկ անգամ ապացուցում է, որ պետք է ունենանք ընտրական բոլոր հանձնաժողովների արմատական փոփոխություններ։ Մենք ասում ենք քաղաքական պահանջը, բայց ժամկետը չեմ կարող սահմանել։ Ցանկալի կլիներ, որ որևէ ընտրությունից առաջ մենք այդ ամենն արդեն արած լինեինք։ Մենք այդ առաջարկի կողմնակիցն էինք, բայց այդ ճանապարհը չընտրվեց, ու դրա արդյունքում մենք այս վիճակն ունենք։ «Ժառանգության» առաջարկությունն այն էր, որ սահմանադիր ժողով հրավիրվեր, նոր Սահմանադրություն ընդունվեր ժողովրդի կողմից, առաջարկվեր կամ ընդունվեր Ընտրական նոր օրենսգիրք ու Կուսակցությունների մասին օրենք։ Այսինքն՝ նոր խաղի կանոններ սահմանվեին, ու կուսակցությունները նոր կանոններով մտնեին քաղաքական պայքարի մեջ։ Հիմա մենք աբսուրդային վիճակում ենք։ Ասում ենք՝ հեղափոխություն ենք արել, բայց նախորդ՝ կեղծված Սահմանադրության գործառույթներով ենք շարժվում։ Ասում ենք՝ հեղափոխություն  ենք արել, բայց Հանրապետական կուսակցության համար ընդունված Երևան քաղաքի մասին օրենքով ու ընտրական համակարգով գնում ենք Երևան քաղաքի քաղաքապետի ու ավագանու ընտրության։ Այնպես որ՝ աբսուրդ վիճակ է։

1in.am

 

 

 

«Հայաստանի իշխանությունը ինքն է կոնկրետ բնակավայրեր հանձնում Ադրբեջանին». Զախարովա

25.04.2024 14:29

«Ռուսաստանը երբեք չի հեռանա Հարավային Կովկասից»․ Ալիև

25.04.2024 12:22

Պետական սահմանի մոտ 10-12 կիլոմետրը կարելի է սահմանազատված համարել. Ալիև

25.04.2024 12:16

Չորս անկլավների հանձնումն ամբողջությամբ կաթվածահար է անելու ՀՀ-ն․ Տիգրան Աբրահամյան

25.04.2024 12:02

Նժդեհը ականավոր գործիչ է, կանխել է Սյունիքի մարզի անջատումն ու պաշտպանել հայ ժողովրդին Ցեղասպանությունից հետո. Եղիշե Կիրակոսյանի ամբողջական ելույթը Արդարադատության միջազգային դատարանում (Տեսանյութ)

25.04.2024 11:53

Պետք է քննությունների թիվը նվազեցնենք. Անդրեասյան

25.04.2024 11:48

ՀՀ տարածքով Նախիջևան ցամաքային մուտքը պետք է ապահովվի, եթե չեն ուզում, որ դա վերահսկի ՌԴ-ն, թող բացահայտ ասեն. Ալիև

25.04.2024 11:42

Հայաստանն Իրանում գլխավոր հյուպատոսություն կբացի

25.04.2024 10:54

Ապրիլի 29-ից կմենարկի ամառային զորակոչը

25.04.2024 10:47

Այսօր այցելեցինք Հայոց մեծ գուսանի գերեզմանին և հարգանքի տուրք մատուցեցինք նրա հիշատակին

25.04.2024 10:20

Գուսան Աշոտի ծննդյան օրն է․ հարգանք նրա հիշատակին

25.04.2024 10:13

Հիշում ենք Հայոց ցեղասպանության ժամանակ կորսված կյանքերն ու վերահաստատում երբեք չմոռանալու մեր խոստումը․ Բայդեն

24.04.2024 20:42