Ավագ դպրոցները` կայացման փուլում

13.09.2013 16:35
2850

«Սյունյաց երկրի» հարցերին պատասխանում է Կապանի N2 ավագ դպրոցի տնօրեն Լյուդվիգ Հարությունյանը

– Պարո՛ն Հարությունյան, լրացել է Ձեր պաշտոնավարման մեկ տարին. փորձեք հանրագումարի բերել մեկ տարվա կատարած աշխատանքները. ի՞նչ հաջողություններ ունեցաք, ի՞նչ բացթողումներ եւ վրիպումներ եղան:

– Մեկ տարվա ընթացքում Կապանի N2 ավագ դպրոցում ահագին աշխատանքներ են կատարվել, որոնք նպաստել են դպրոցի աշակերտների հաջողություններին օլիմպիադաներում, ավարտական եւ միասնական քննություններին: Բարձրացել է աշակերտների եւ մանկավարժական աշխատողների կատարողական կարգապահությունը, աշակերտների հաճախելիության մակարդակը: 2011-12 ուսումնական տարում կար 120 եւ ավելի ժամ բացակայություն ունեցող 16 աշակերտ, տարբեր պատճառներով դպրոցից հեռացած 53 աշակերտ, իսկ 2012-13 ուսումնական տարում 120 եւ ավելի ժամ բացակայություն ունեցող երեք աշակերտ կար, դպրոցից հեռացած նույնպես երեք աշակերտ. թվերն ինքնին խոսուն են: Հանրապետական օլիմպիադայի մրցանակ է ստացել 17 աշակերտ, մեկ աշակերտ կենսաբանություն առարկայից մասնակցել է միջազգային օլիմպիադայի: Բարձրագույն ուսումնական հաստատություն է ընդունվել 134 շրջանավարտից 95-ը, ընդ որում` 22 շրջանավարտ անվճար հիմունքներով ընդունվել է հանրապետության լավագույն բուհեր, որոնցից վեցը` բժշկական համալսարան: Լուծվել է դպրոցի աշակերտների անվճար տեղափոխման խնդիրը ավագ եւ հիմնական դպրոց:

Բացթողումների առումով պետք է ասեմ, որ մենք չկարողացանք մամուլով, հեռուստատեսությամբ լուսաբանել մեր գործունեությունը եւ հասարակությանը պատշաճ ներկայացնել ավագ դպրոցի կարեւոր դերը, ուստի հիմնական դպրոցներն ավարտող աշակերտների մի մասը, չունենալով բավարար տեղեկացվածություն, դիմել է այլ դպրոցներ:

– Ի՞նչ հիմնախնդիրներ ունի դպրոցը, ովքեր են նեցուկ կանգնում` լուծելու այդ հիմնախնդիրները:

– Համար մեկ հիմնախնդիրը շենք չունենալն է, նոր կառուցվող շենքը շահագործման կհանձնվի 2014 թվականին: Կարեւոր խնդիր է նաեւ լաբորատոր սարքավորումների ու նոր գույքի ձեռքբերումը, ինչը պետք է լուծվի դպրոցը կառուցելուց հետո: Այս խնդրի լուծման համար նեցուկ են կանգնում մարզպետարանը, քաղաքաշինության նախարարությունը եւ ԿԳ նախարարությունը:

– Հանրության շրջանում հաճախ է քննարկվում մասնավոր պարապմունքների թեման:Ավարտական եւ միասնական քննությունների շտեմարաններն այնքան են բարդացել, որ դիմորդը, առանց կրկնուսույցի օգնության, հաճախ չի կարող ընդունվել բուհ. համաձա՞յն եք դրան, եւ որքանո՞վ է ավագ դպրոցը նպաստում այդ խնդրի լուծմանը, N2 ավագ դպրոցում աշակերտն ունի՞ բուհ ընդունվելու հնարավորություն` առանց կրկնուսույցի մոտ պարապելու:

– Համաձայն չեմ, որ բոլոր շտեմարաններն են բարդացել. կենսաբանության, ֆիզիկայի, քիմիայի, անգլերենի շտեմարանները մատչելի են, նպաստում են երեխաների գիտելիքների ամրակայմանը, իսկ եթե համեմատելու լինենք ավագ դպրոցի եւ մյուս դպրոցների շրջանավարտների արդյունքները, կտեսնենք, որ ընդունվողների բալային տարբերությունները շատ մեծ են: Կրկնուսույցների դերը տարեցտարի կնվազի, եւ փորձը ցույց է տվել, որ կան աշակերտներ, ովքեր ծրագրային նյութը յուրացրել են առանց կրկնուսույցի օգնության եւ ստացել են բարձր միավորներ: Ավագ դպրոցի հիմնական խնդիրն է` հնարավորություն ստեղծել, որ սովորող աշակերտն ինքնուրույն հաղթահարի ընդունելության շեմը:

– 10-րդ դասարանում ի՞նչ հոսքային դասարաններ են ձեւավորվել եւ ավելի հաճախ ո՞ր հիմնական դպրոցների աշակերտներն են դիմում N2 ավագ դպրոց ընդունվելու համար:

– Ձեւավորվել են հումանիտար, տնտեսագիտական, բնագիտամաթեմատիկական եւ ընդհանուր հոսքային դասարաններ: Ավագ դպրոց ընդունվելու համար հիմնականում դիմում են NN1, 5, 6, 7, 13 հիմնական դպրոցների աշակերտները: Ցավալի է, որ ավագ դպրոց չեն դիմում գյուղական դպրոցների աշակերտները: Օրինակ` Սիսիանում ավագ դպրոց են դիմում ավելի շատ շրջակա գյուղերի խելացի աշակերտները, իսկ մեզ մոտ հակառակն է. քաղաքի դպրոցների խելացի աշակերտները հայտնի պատճառներով գնում են գյուղական դպրոցներ:

– N2 ավագ դպրոցը ծրագիր է իրականացնում Բուլղարիայի դպրոցներից մեկի հետ: Ի՞նչ կասեք այդ մասին:

– Դպրոցի լավագույն առաջադիմությամբ 14 աշակերտ «Երիտասարդությունը գործողության մեջ» ծրագրի շրջանակներում սեպտեմբերի 11-17-ին կլինի Բուլղարիայի մայրաքաղաքում եւ Զլատիսա քաղաքի Սուրբ Հիլենդարսկու անվան կրթահամալիրում: Աշակերտներն ընտրվել են ավագ դպրոցի տարբեր դասարաններից` դասղեկների առաջարկությամբ: Հաշվի են առնվել նրանց առաջադիմությունը, անգլերենի իմացությունը, հաճախումները, կարգապահությունը, հասարակական ակտիվությունը: Մեր աշակերտները կներկայացնեն մարզի սոցիալական զարգացման, մշակութային, էկոլոգիական խնդիրներ, կմասնակցեն տվյալ քաղաքի բարեկարգման աշխատանքներին եւ կծանոթանան Բուլղարիայի կրթության համակարգին: Մինչ այդ պատրաստվում ենք դիմավորելու Բուլղարիայից նույնքան աշակերտների, ովքեր կայցելեն մարզկենտրոն, կներկայացնեն իրենց մշակույթը, կմասնակցեն մեր քաղաքի բարեկարգմանը, կծանոթանան հանքարդյունաբերության առաջացրած էկոլոգիական խնդիրներին: Մեր դպրոցի աշակերտները հանգամանորեն ուսումնասիրել են մարզկենտրոնի բնապահպանական հարցերը, ինչը փորձի փոխանակման հիմք է հանդիսացել: Նախաձեռնությունը եղել է բուլղարացիների կողմից: Սա միջազգային ծրագիր է եւ լինելու է շարունակական:

– Ի՞նչ եք կարծում, ավագ դպրոցները (հանրապետության մասշտաբով) կայացե՞լ են, եւ ի՞նչ աշխատանքներ են տարվում այդ ուղղությամբ, ի՞նչ խոչընդոտներ կան կայացման ճանապարհին, որո՞նք են եռաստիճան կրթության ուժեղ եւ թույլ կողմերը, ի՞նչ առավելություն ունեն ավագ դպրոցները միջնակարգ դպրոցների նկատմամբ. որքանո՞վ է դա շահավետ սովորողի համար:

– Հարցին վստահաբար կպատասխանեմ, որ հանրապետության մասշտաբով ավագ դպրոցները գտնվում են կայացման փուլում: Միասնական քննությունների արդյունքները վկայում են ավագ դպրոցի անհրաժեշտությունը: Խոչընդոտ են հանդիսանում հասարակության տեղեկացվածության պակասը, մրցակցությունը դպրոցների միջեւ: Եռաստիճան կրթության ուժեղ կողմը հոսքային դասարանների առկայությունն է, նպատակային ուսուցման հնարավորությունը: Թույլ կողմը` առանց հարցազրույցի եւ առանց սահմանափակման ընդունելությունն է: Ավագ դպրոցները միանշանակ առավելություն ունեն միջնակարգ դպրոցների նկատմամբ: Միջնակարգ դպրոցներում ուսուցումն իրականացվում է միայն ընդհանուր հոսքերով: Իսկ դասաժամերի քանակով եւ խորացված դասագրքերով ուսուցմամբ ավագ դպրոցը հնարավորություն է տալիս սովորողին ընդլայնելու գիտելիքների պաշարը եւ մակարդակը: Ավագ դպրոցում, կարծում եմ, դասավանդում են առավել հմուտ, պատրաստված մանկավարժներ, հետեւաբար ուսուցման որակն ու արդյունքն էլ տարբեր են լինում:

Հարցազրույցը` ՆԻՆԵԼ ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Կայացավ քաղաքացիների տարեվերջյան ընդունելությունը

23.12.2024 21:34

Նիկոլ Փաշինյանը ուղիղ եթերում բանավեճի է հրավում նախկին նախագահներին

23.12.2024 20:08

1994 թվականից ի վեր բանակցային գործընթացը եղել է Լեռնային Ղարաբաղն Ադրբեջանի կազմ վերադարձնելու մասին․ Նիկոլ Փաշինյան

23.12.2024 19:54

Թուրքիայի ԶՈՒ ցամաքային զորքերի հրամանատարության մեծ պատվիրակությունից հետո Բաքու է ժամանել ևս մեկ պատվիրակություն

23.12.2024 16:51

ՌԴ-ն պատվիրակություն է ուղարկել Իրան՝ քննարկելու տարածաշրջանում տրանսպորտային և լոգիստիկ կապերի վերաբերյալ հարցերը

23.12.2024 15:27

Իրանի գերագույն առաջնորդը կրկին Իսրայելին ոչնչացմամբ է սպառնացել

23.12.2024 12:09

«Ադրբեջանցիները պարսկական պոեզիայի դասական Նիզամիին «դարձրել են» ադրբեջանցի պոետ». Ոսկան Սարգսյան

23.12.2024 11:23

Հայաստանին սպառազինվելու մեջ մեղադրող Ադրբեջանը հաջորդ տարի թուրքական բանակի մոդելով մոդերնիզացիայի 5-ամյա պլանն ավարտում է․ Աբրահամյան

23.12.2024 11:10

«Չեմ էլ փոխելու անձնագիրս, որ չասեն, թե Արցախ չի եղել, որ չկարողանան ջնջեն մեր պատմությունը»

23.12.2024 11:02

Սյունիքի բարձրադիր գոտիների ավտոճանապարհներին տեղ-տեղ մերկասառույց է

23.12.2024 09:25

Դեկտեմբերի 22-ը էներգետիկների մասնագիտական տոնն է

22.12.2024 18:30

Ի գիտություն գորիսեցիների

21.12.2024 22:06