Հետեւում մնաց միասնական քննությունների առաջին փուլը, որն անցկացվեց հունիսի 3-23-ը: Դրանց անցկացման նպատակով Երեւանում եւ մարզկենտրոններում ընտրվել եւ կահավորվել էր 34 քննական կենտրոն: Ինչպես նշել էինք միասնական քննություններին առնչվող մեր նախկին հրապարակման մեջ («Սյունյաց երկիր», 13 հունիսի 2014թ.), դիմորդների թիվը նվազման միտում ունի: Այս տարի առաջին փուլում դիմել էր 12500 դիմորդ (ըստ «Հայոց աշխարհ» թերթի), ինչը նախորդ տարվանից 1400-ով պակաս է: Մեկ այլ պարբերականի տվյալներով («Իրատես. de facto»)՝ միասնական քննություն հանձնելու նպատակով Սյունիքից հայտագրվել էր 701 դիմորդ:
Մարզկենտրոն Կապանում միասնական քննությունների քննական կենտրոնը տեղակայված էր N9 միջնակարգ դպրոցում, որի մուտքի մոտ փակցված քննությունների արդյունքներն արտացոլող ցուցակներից որոշակի պատկերացում կարելի է կազմել առաջին փուլի ընդհանուր պատկերի մասին: Այսպես, ֆիզիկայի քննությանն այդ քննական կենտրոնում մասնակցել է 63 դիմորդ, որից 13-ը՝ անբավարար գնահատական է ստացել: «Կենսաբանություն» առարկայից քննությանը մասնակցած 22 դիմորդից յոթը չի հաղթահարել դրական գնահատականի շեմը: Առնվազն զարմանք է հարուցում հանգամանքը, որ անբավարար ստացողներ կան «Հայոց լեզու եւ գրականություն» առարկայից՝ հինգ հոգի (քննությանը մասնակցել է 160 հոգի): Աչքի անցկացրինք նաեւ օտար լեզուների (անգլերեն, գերմաներեն, ֆրանսերեն) քննությունների ցուցակները: Պարզվում է, որ դրանցում համեմատաբար բարձր են գնահատականները, քան «Հայոց լեզու եւ գրականություն» առարկայի քննացուցակներում: Ինչպես տեղեկացանք մամուլից, օրինակ, անգլերենի միջին միավորը 14 է եղել, առավելագույն միավոր (20 բալ) ստացել է 200 դիմորդ, իսկ հայերենի միջին միավորը եղել է 13.25, եւ 120 դիմորդ է ստացել 20 միավոր: Եվ սա այն դեպքում, երբ բոլորից շատ դիմորդ քննություն է հանձնել հայերենից, ապա մաթեմատիկայից, հետո՝ անգլերենից:
Ի՞նչ է ստացվում: Ստացվում է այն, որ դիմորդներն ավելի պատասխանատվությամբ են պատրաստվում եւ մեծ տեղ տալիս օտար լեզվի քննությանը, քան մայրենի լեզվի: Փաստն առօրեական չէ, այլ առատ նյութ` խորհրդածության համար:
Ի դեպ, նախորդ տարիների համեմատ «Հայոց լեզու եւ գրականություն» առարկայի քննական շտեմարանների վերաբերյալ նախկին տարիների աղմուկը չկար: Մեր հարցումներին առարկայի մասնագետները եւ կրկնուսույցները պատասխանեցին, որ շտեմարաններն էականորեն բեռնաթափվել են երկակի լուծում պահանջող առաջադրանքներից, ավելորդ բարդություններից:
Ըստ գնահատման եւ թեստավորման կենտրոնի արտաքին համագործակցության բաժնի պետ Արա Իսպիրյանի՝ նախորդ տարիների համեմատ այս տարի բողոք-դիմումները նվազ քանակությամբ են գրանցվել: Բողոքարկումների թվով առաջին հորիզոնականում «Հայոց լեզու եւ գրականություն» առարկայի քննության գանգատարկումներն են (142 դիմում-բողոք), բայց ըստ բաժնի պետի` «բողոքների հիմնական մասը միավորների վերահաշվարկի հետ է կապված եղել եւ ոչ թե շտեմարանների, այսինքն՝ տեխնիկական բնույթ է կրել, որոնք հիմնականում լուծվել են հօգուտ դիմորդների»:
Ընդունելության քննությունների թոհուբոհը դեռ չի մոտեցել եզրագծին: Քանզի միասնական քննությունների երկրորդ փուլը դեռ չի ավարտվել: Ի դեպ, երկրորդ փուլին մասնակցում են բանակից զորացրվածները, քոլեջի շրջանավարտները, ինչպես նաեւ առաջին փուլից հարգելի պատճառով բացակայողները:Թեպետ առաջին փուլի արդյունքներով էլ կարելի է հեռուն գնացող եզրահանգումներ անել: Մի բան պարզ է` տարեցտարի ավելի ցածր միավորներով (կամ որ միեւնույն է` նվազ գիտելիքներով) դիմորդներ են հայտնվում ուսանողական նստարանին:
ՎԱՀՐԱՄ ՕՐԲԵԼՅԱՆ